  • 1. Data: 2009-04-23 11:18:28
    Temat: umowa kredytowa z polbanku
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    1.
    KC mówi, że jak termin spłaty przypada na dzień wolny to przechodzi na nast
    dzień roboczy
    polbank ma zapis w umowie że jak termin spłaty przypada na dzień wolny to
    obowiązuję termin = wcześniejszy dzień roboczy

    czy ta klauzula jest ważna?

    2.
    do umowy kredytowej polbank dołącza tzw regulamin w którym zawarte są w
    zasadzie wszystkie najważniejsze parametry kredytu
    i tak. w umowie mam zapis że prowizja za wcześniejszą spłatę wynosi 1pp w
    całym okresie trwania umowy
    w regulaminie jest zapis że prowizja za wcześniejszą spłatę obliczana jest
    w/g TOiP obowiązującej w dniu złożenia dyspozycji wcześniejszej spłaty

    który zapis jest ważny a który ważniejszy?

    3.
    o ile zmiany w umowie wymagają formy aneksu (zgody obu stron) to dla
    regulaminu (gdzie są zawarte najważniejsze parametry kredytu) jest zapis:
    "W przypadku zmiany Regulaminu Bank przesyła Kredytobiorcy tekst zmian.
    Zmieniony Regulamin zaczyna obowiązywać po upływie 14 dni od doręczenia
    tekstu zmian, chyba że Kredytobiorca w tym terminie złoży pisemne
    wypowiedzenie Umowy."

    czy dobrze mi się wydaje że chcą mnie... naciągnąć ??

  • 2. Data: 2009-04-23 11:37:51
    Temat: Re: umowa kredytowa z polbanku
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 13:18:28 +0200, P.H. napisał(a):

> [...]
    > polbank ma zapis w umowie że jak termin spłaty przypada na dzień wolny
    > to obowiązuję termin = wcześniejszy dzień roboczy

    Jest ważna, sposób liczenia terminu można zmienić w umowie.

> [...]
    > spłaty
    >
    > który zapis jest ważny a który ważniejszy?

    Haha, ciekawe. Będę strzelał: korzystniejszy dla klienta?

    Raczej nie (art. 384(1) kc).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-23 11:41:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote in message
> [...]
    > polbank ma zapis w umowie że jak termin spłaty przypada na dzień wolny to
    > obowiązuję termin = wcześniejszy dzień roboczy

    mysle że to kwestia umowy więc ważna...
    tylko żeby nie doliczyli odsetek od tego dnia wolnego w należnej racie
    przypadającej na wcześniejszy dzień roboczy...

    george

  • 4. Data: 2009-04-23 11:45:25
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > Haha, ciekawe. Będę strzelał: korzystniejszy dla klienta?

    chyba nie masz kredytu w banku :))

    > Raczej nie (art. 384(1) kc).

    heh czyli jednak tak (mają praktycznie dowolność w ustalaniu zasad i kosztów
    spłaty kredytu)

  • 5. Data: 2009-04-23 12:04:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 13:45:25 +0200, P.H. napisał(a):

    > chyba nie masz kredytu w banku )

    Nie :)

    > heh czyli jednak tak (mają praktycznie dowolność w ustalaniu zasad i
    > kosztów spłaty kredytu)

    No taką zupełną dowolność to nie, ale w przypadku stosunków
    zobowiązaniowych opartych na regulaminie -- tak to działa.