  • 1. Data: 2009-01-12 14:06:42
    Temat: umowa o derywaty
    Od: "R.M." <r...@g...com>

    Witam,
    Czy ktos moze wyjasnic dlaczego, zadaja oswiadczenia, ze nie jest sie
    obciazonym?

    - czy chodzi o to ze moga (w razie katastrofy GPW), zadac wiekszej
    splaty niz to co posiadam u brokera?

    - czy moze chodzi o to, ze inne instytucje moga wchodzic na rachunek
    brokera i w ten sposob nie mieliby jak regulowac zobowiazan?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-01-12 19:09:41
    Temat: Re: umowa o derywaty
    Od: "p.wis" <p...@p...com>

> [...]
    >
    > - czy moze chodzi o to, ze inne instytucje moga wchodzic na rachunek
    > brokera i w ten sposob nie mieliby jak regulowac zobowiazan?

    Depozyt wynosi 11,4% teoretycznie jezeli zapniesz sie pod korek i rynek
    wykona taki ruch jak w koncowce minionego roku sie zdarzalo to jestes w
    stanie stracic wiecej niz posiadasz na rachunku. Stad oswiadczenie o stanie
    majatku oraz braku zobowiazan zeby bylo wiadomo gdzie potem szukac jakby co.

  • 3. Data: 2009-01-13 06:41:48
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    p.wis wrote:

> [...]
    > stanie stracic wiecej niz posiadasz na rachunku. Stad oswiadczenie o
    > stanie majatku oraz braku zobowiazan zeby bylo wiadomo gdzie potem szukac

    Teoretycznie jest to niemożliwe. Depozyt jest 13,4%. Konta są rozliczane
    codziennie. Żeby zabrakło depozytu (17910x0,134/10=240) rynek w ciągu
    jednego dnia musiałby wykonać ruch za 240 pkt. tj o 13% Tak wysoki depozyt
    zabezpiecza już dwa razy. Przynosi tylko odsetki biurom maklerskim. To jest
    ukryta prowizja. Nie wiem po co to jest robione.

  • 4. Data: 2009-01-13 08:00:16
    Od: "R.M." <r...@g...com>

    totus wrote:

> [...]
    > zabezpiecza już dwa razy. Przynosi tylko odsetki biurom maklerskim. To jest
    > ukryta prowizja. Nie wiem po co to jest robione.

    nie musi wciagu dnia, wystarczy ze zamkna gielde na kilka dni, wtedy
    moze tyle zjechac ...

  • 5. Data: 2009-01-13 08:38:49
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    R.M. wrote:

    > nie musi wciagu dnia, wystarczy ze zamkna gielde na kilka dni, wtedy
    > moze tyle zjechac ...

    Może to się wszystko zdarzyć. Tylko nie wszystko się zdarzy. Jestem pewien,
    że do najbliższego obniżenia depozytu rynek nie wykona ruchu z sesji na
    sesję o 240 pkt co pokaże, że taki depozyt był niepotrzebny.