  • 1. Data: 2010-12-28 18:33:10
    Temat: vat i zakupy za granicą
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    Czasami jako osoba prywatna robię zakupy za granicą typu soft, grafika,
    licencje, szkolenia, ebooki. Płatność jest kk poprzez serwisy typu plimus
    I zawsze mam doliczany tax 22% mimo że przecież vat jest różny dla
    różnych grup

    1. istnienie sposób żeby nie płacić lub odzyskać częściowo taki podatek ?
    2. czy to oznacza że firma/sprzedawca z usa gdzie nie ma vatu albo nie
    vatowiec ma za free 22% extra ?

  • 2. Data: 2010-12-29 16:15:01
    Temat: Re: vat i zakupy za granicą
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Ra <t...@p...onet.pl> dared to write:
> [...]
    >
    > 1. istnienie sposób żeby nie płacić lub odzyskać częściowo taki podatek ?
    > 2. czy to oznacza że firma/sprzedawca z usa gdzie nie ma vatu albo nie

    Wysokość VAT jest uzależniona od państwa sprzedawcy - czyli kupując od sprzedawcy
    zarejestrowanego w UK zapłacisz 17.5% VAT; zarejestrowanego w Polsce - 22%; itd.

    VAT odliczasz sobie na podstawie faktury wystawionej przez sprzedającego z EOG.

    W USA nie ma VAT-u, ale jest tzw. podatek stanowy (rzędu 7-8%) - jeżeli byś kupował
    podając adres w obrębie tego samego stanu co sprzedawca, miałbyś ten % doliczony do
    wartości. Przy zakupie z USA nie możesz więc nic odliczyć.

    Na marginesie, nie rozumiem, jak Plimus może w ogóle doliczać VAT, skoro jest to
    serwis amerykański i skierowany na tamtejszy rynek?

    Spytaj też na pl.soc.prawo.podatki

    Pzdr.
    k.