  • 1. Data: 2002-08-01 08:22:14
    Temat: wiedza bankow a kredyt ratalny
    Od: "KuFeL" <k...@g...pl>

    czy jesli mam kredyt mieszkaniowy w jednym banku i ubiegam sie o maly
    ratalny kredyt na AGD powiedzmy w Lukasie to lukas wie o tamtym kredycie w
    innym banku? czy cos mi grozi jesli zataje informacje o tamtym kredycie?

    Krotko mowiac czy jest jakas zbiorcza lista wszyskich kredytobiorcow we
    wszystkich bankach?

    KuFeL

  • 2. Data: 2002-08-01 09:01:32
    Temat: Re: wiedza bankow a kredyt ratalny
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 1 Aug 2002 10:22:14 +0200, "KuFeL" <k...@g...pl> wrote:

    >czy jesli mam kredyt mieszkaniowy w jednym banku i ubiegam sie o maly
    >ratalny kredyt na AGD powiedzmy w Lukasie to lukas wie o tamtym kredycie w
    >innym banku?

    bardzo mozliwe, ze tak

    > czy cos mi grozi jesli zataje informacje o tamtym kredycie?

    odmowa. Nie mowiac o tym, ze zatajenie takich infomacji we wniosku
    jest karalne (przynajmniej teoretycznie).

    >Krotko mowiac czy jest jakas zbiorcza lista wszyskich kredytobiorcow we
    >wszystkich bankach?

    tak - BIK

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 3. Data: 2002-08-01 09:03:55
    Od: Darek Wieczorek <d...@p...com.pl>

    KuFeL wrote:

> [...]
    > innym banku? czy cos mi grozi jesli zataje informacje o tamtym kredycie? (...ciach)

    Nie grozi Ci nic. Co najwyzej bank nie przyzna Ci kredytu
    jesli stwierdzi, ze nie posiadasz zdolnosci kredytowej.
    Od poczatku tego roku dziala cos takiego jak Biuro Informacji
    Kredytowej.
    Jest to firma, ktora zbiera dane o klientach bankow, ktore z nia
    wspolpracuja.
    Jesli w takim banku brales kredyt, czy nawet umowe o kredyt w ROR-ze
    to inne banki wspolpracujace sie o tym dowiedza.
    Z BIK wspolpracuja na pewno: PKO BP, BZ WBK, GE Capital Bank
    Nie wspolpracuja jak na razie: Citibank, Raiffeisen, PBK BPH, Lukas
    O innych nic nie wiem...
    A jesli chcesz dokladnie wiedziec co BIK ma na Twoj temat mozesz
    zlozyc wniosek o udostepnienie tych informacji. Trwa to dosc dlugo :-(
    W praktyce ok. 3-4 tygodni, chyba ze sie zglosisz osobiscie.
    Jak chcesz dowiedziec sie jak to zrobic zadzwon pod ich nr 22 629 87 76.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 4. Data: 2002-08-01 15:19:25
    Od: "Andrzej Łagoda" <l...@p...onet.pl>

    Albo zajrzyj, po prostu, na stronę:
    http://www.bik.pl/biknew/pol/default.htm

    Banki na prawdę wiedzą wiele:
    BIK Banki sprawdzają potencjalnych kredytobiorców -
    http://arch.rp.pl/a/rz/2001/11/20011117/200111170004
    .html?k=on&t=20010702200
    20801

    Przed udzieleniem kredytu mój bank sprawdził mnie w BIK.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2002-08-01 18:47:08
    Od: "Piotr Sobiesiak" <s...@2...pl>