  • 1. Data: 2010-03-11 01:10:44
    Temat: wyciąg lub odpis KRS w banku
    Od: z...@o...pl

    przed zawarciem umowy ze spółka osobową każdy bank żąda
    kosztującego 30zł "odpisu aktualnego" z KRS

    skoro dane potrzebne do zawarcia umowy zawarte są
    w dziale 1,2,3 dlaczego nie wystarcza wyciąg tych
    trzech działów (który kosztowałby 20zł)?

    ma to jakieś sensowne uzasadnienie czy jest tylko
    bezmyślnym żądaniem ponoszenia kosztów przez spółkę?

  • 2. Data: 2010-03-11 06:51:43
    Temat: Re: wyciąg lub odpis KRS w banku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    > trzech działów (który kosztowałby 20zł)?
    >
    > ma to jakieś sensowne uzasadnienie czy jest tylko
    > bezmyślnym żądaniem ponoszenia kosztów przez spółkę?

    W ogóle żądanie wyciągów - również w transakcjach z innymi
    przedsiębiorcami - uważam za mocno trącące mentalnością PRL (dokument,
    pieczątka...). Jak ktoś chce sprawdzić kontrahenta, to bezpłatnie może
    zajrzeć do podstawowych danych KRS przez internet i będzie to bardziej
    wiarygodne, niż opieranie się na papierze o wątpliwej prawdziwości.

    I jeszcze ten mit - KRS jest ważny 3 miesiące. Figa z makiem. Ważny
    jest dopóki poświadcza aktualne dane. Może mieć 3 lata i być aktualny, a
    może być brany przed tygodniem i już być niezgodny ze stanem faktycznym.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-11 09:49:11
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-03-11 07:51, Liwiusz wrote:

> [...]
    > jest dopóki poświadcza aktualne dane. Może mieć 3 lata i być aktualny, a
    > może być brany przed tygodniem i już być niezgodny ze stanem faktycznym.

    Hm, pewnie masz rację - to co piszesz jest zgodne ze zdrowym
    rozsądkiem :-)

    Ale czy tam (gdziekolwiek to jest) oni (ktokolwiek to jest) są w
    stanie posługiwać się zdrowym rozsądkiem ? :-)))

    witrak()

    PS. Przypomina mi to jako żywo stary dowcip:
    ("dom wariatów")
    Lekarz (do "wariata" stojącego przy drzwiach z walizką w ręku):
    "Więc pan już na pewno wie, że nie jest pan ziarnkiem tylko nazywa
    się Ziarnko" ?

    Ziarnko: "Ależ oczywiście, panie doktorze, wiem..."

    Lekarz: "No to do żegnam pana, powodzenia..."
    (Ziarnko wychodzi.)

    (Kilkanaście sekund później, Ziarnko wbiega z powrotem.)

    Ziarnko: "Panie doktorze, panie doktorze, KURA!"
    Lekarz: "Ależ pan przecież mówił przed chwilką, że pan wie, że tylko
    nazywa się Ziarnko..."
    Ziarnko: "Oczywiście, JA tak - ale czy KURA wie ?"