  • 1. Data: 2008-02-18 19:57:42
    Temat: wyplaty z bankomatu za granica - mBank
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Tyle tu bylo zachwytow nad wyzszoscia wyplat z bankomatu nad kupowaniem
    euro w kantorze i co?

    mBank, karta Visa Electron, Austria
    A wiec zadnego przewalutowania, brak prowizji za wyplate itd.

    EURO (tydzien temu) wyszlo za 3.6782. Czyli jakies 7 groszy/ na Euro
    slabiej niz w kantorze...

    TA

  • 2. Data: 2008-02-18 20:14:11
    Temat: Re: wyplaty z bankomatu za granica - mBank
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik T...@s...in.the.world napisał:
> [...]
    > euro w kantorze i co?
    >
    > mBank, karta Visa Electron, Austria
    > A wiec zadnego przewalutowania, brak prowizji za wyplate itd.
    To Ty masz tę kartę podłączoną do konta walutowego, a może po prostu
    euro jest obowiązującą walutą w .pl, że wg Ciebie nie ma żadnego
    przewalutowania ;-)? NMSP

    Przemek

  • 3. Data: 2008-02-18 20:25:43
    Od: "ygreko" <...@...com>

    <T...@s...in.the.world> wrote in message
    pl...
    > Witam,
    > Tyle tu bylo zachwytow nad wyzszoscia wyplat z bankomatu nad kupowaniem
    > euro w kantorze i co?

    Wyplata w bankomacie w USA z dnia 8. lutego. Wedlug tabeli 2,5402 za
    dolara, a wedlug stanu faktycznego 2,61.
    mBank twierdzi, ze nie wzial zadnej prowizji, bankomat wzial prowizje (ale
    uwzglednilem ja w wyliczeniach), wiec w takim razie sposob liczenia jest
    tak ustawiony, aby mBank nie stracil.
    Duzo lepiej byloby mi wziac dolarki w kantorze nawet na lotnisku w PL, bo
    byly po 2,55.

    KK citibanku, np. zakup dnia 11.08 wedlug tabeli 2,5432 a faktycznie
    2,5955 (nawet lepsza roznica niz w mbanku). A podobno KK citi rozliczana
    jest w dolarach?

    Skad sie biora te roznice?

  • 4. Data: 2008-02-18 20:35:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <fpcoum$82n$1@inews.gazeta.pl>,
    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > To Ty masz tę kartę podłączoną do konta walutowego, a może po prostu
    > euro jest obowiązującą walutą w .pl, że wg Ciebie nie ma żadnego
    > przewalutowania ;-)? NMSP

    Ale ja dzwonilem wczesniej do mLinii i tam mowili, ze nie ma oplaty za
    przewalutowanie, o ile wyplata jest w strefie EURO.

    Wiec moglbys sie powtrzymac jednak...

    TA

  • 5. Data: 2008-02-18 20:36:37
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > A wiec zadnego przewalutowania, brak prowizji za wyplate itd.
    > EURO (tydzien temu) wyszlo za 3.6782. Czyli jakies 7 groszy/ na Euro
    niż w kantorze dzisiaj.
    Rozliczenie masz z 12 lutego po kursach BRE z godz 8:01 - 16:31, a wtedy
    średni kurs w kantorach to cirka 3,65 zł. Po południu było 2 grosze mniej.
    W BRE ~1,2 grosza.

  • 6. Data: 2008-02-18 20:41:41
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > KK citibanku, np. zakup dnia 11.08 wedlug tabeli 2,5432 a faktycznie
    > 2,5955 (nawet lepsza roznica niz w mbanku). A podobno KK citi rozliczana
    Do wyliczeń bierzesz kursy z dnia dokonania transakcji czy z dnia
    rozliczenia transakcji? To dwie różne daty i właściwą jest data
    rozliczenia transakcji.

  • 7. Data: 2008-02-18 21:21:31
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "K.K." <z...@h...oraz.pl> wrote in message

    > Do wyliczeń bierzesz kursy z dnia dokonania transakcji czy z dnia
    > rozliczenia transakcji? To dwie różne daty i właściwą jest data
    > rozliczenia transakcji.

    Nie jest to takie istotne, bo transakcje zostaly rozliczone w ciagu 3-5
    dni i kursy nie zdazyly w tym czasie podrosnac o 6 groszy.
    Nawet wiecej -- one z czasem spadaly, np. w citi 15.02 dolar kosztowal
    2,5063.

  • 8. Data: 2008-02-18 21:30:11
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Ale ja dzwonilem wczesniej do mLinii i tam mowili, ze nie ma oplaty za
    > przewalutowanie, o ile wyplata jest w strefie EURO.

    Opłaty nie ma, ale kurs wymiany ustala mBank...

    Nie kantor.

    k.

  • 9. Data: 2008-02-19 08:17:59
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Ale ja dzwonilem wczesniej do mLinii i tam mowili, ze nie ma oplaty za
    > przewalutowanie, o ile wyplata jest w strefie EURO.

    Bo nie ma. Zostałeś podliczony dokładnie wg kursu EUR w BRE. Kursy są
    jawnie dostępne na www mBanku. W czym problem?

  • 10. Data: 2008-02-19 12:14:18
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik T...@s...in.the.world napisał:

    > Ale ja dzwonilem wczesniej do mLinii i tam mowili, ze nie ma oplaty za
    > przewalutowanie, o ile wyplata jest w strefie EURO.
    >
    > Wiec moglbys sie powtrzymac jednak...

    Ale dlaczego? Napisałeś "zadnego przewalutowania" a dopiero potem się
    poprawiłeś "nie ma oplaty za przewalutowanie, o ile wyplata jest w
    strefie EURO" :-). Natomiast, jak to napisał Wojtek, mBank Cię skasował
    wg swojego kursu0 (który może być dowolnie nieciekawy i nic im nie
    zrobisz :-P).

    Przemek