  • 1. Data: 2017-07-30 15:11:51
    Temat: zajęcie komornicze na rachunku a wypłacanie kwoty wolnej debetówką
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    jak wiadomo, dla zajęć komorniczych dot. długów
    niealimentacyjnych, kwota wolna od zajęcia na
    rachunku bankowym wynosi 1500zł miesięcznie,
    czyli nieco więcej niż najniższa krajowa.

    nie wiem jaka jest obecna praktyka, ale pamiętam że
    przed 10 laty banki wypłacały tylko gotówką w kasie

    mam pytanie, jak banki (1) bzwbk i (2) pkobp marmurkowe
    i (3) inteligo radzą sobie z wypłacaniem kwoty wolnej
    od zajęcia - czy możliwe są wypłaty gotówką?

    zaznaczam że NIE interesuje mnie teoretyzowanie "jak
    powinno być w świetle przepisów prawa, pod założeniem
    że obowiązywałaby interpretacja małego misia" ale ...

    pytam o konkretne doświadczenia życiowe, w stylu

    - "mam zajęcie na osobistym w bzwbk, kwota wolna jest
    wypłacana tylko w kasie, obsługa tępa jak tabaka, za
    każdym razem konsultacja z dyrektorką oddziału czy
    im wolno, 90 minut zmarnowane"

    - "mam zajęcie w inteligo, debetówką bez problemu"

    - "mam zajęcie w pkobp marmurkowym, tylko w kasie"

    pytanie: czy ktoś ma zajęcie niealimentacyjne w którymś
    z wymienionych banków i czy jak wypłaca kwotę wolną?

  • 2. Data: 2017-07-30 15:40:37
    Od: "jakdorobic.com" <j...@g...com>

    Pamiętam w Open Online miałem zablokowane konto przez skarbówkę za niezapłacony
    mandat. Open Online był wirtualnym oddziałem Getin Banku. Wypłata była możliwa
    wyłącznie poprzez przelew wykonany na infolinii. Standardowo kosztował 10 zł, ale
    przy zajęciu za darmo. Klienci dużego Getinu wiem, że mogli dodatkowo wypłacać w
    marmurku.

    Wszelkie operacje kartą - zablokowane, tak samo jak przelewy online.

    Było to dość dawno, ale jak dziś pamiętam, że konsultant był w tym mega kompetentny
    (aż dziw). Widać, że sporo osób ma z tym problemy i mieli wypracowane procedury.

  • 3. Data: 2017-07-30 17:22:21
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jeśli chodzi o bzwbk bardzo celnie to ująłeś nic ująć i unikaj tego banku - zablokują
    Ci całą "elektronikę", mają w d... kwotę wolną od zajęcia, doliczają jakieś
    tajemnicze 15% "na koszty".
    W porządku może być pko bp (najlepiej miej debet w ramach pozyczki/kredytu, wtedy
    niczego nie zajmą, bo wpłata to "spłata"), chyba też alik (nie pytałeś).

    -----

  • 4. Data: 2017-07-30 22:21:00
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    albo sami nie-dłużnicy na grupie i jeszcze
    do tego tak praworządni że nawet mandatów
    drogowych nie dostają albo nikt się nie chce
    pochwalić swoimi doświadczeniami z egzekucji :(

  • 5. Data: 2017-07-30 23:32:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 30 Jul 2017 13:21:00 -0700 (PDT), "n...@p...pl"
    <n...@p...pl> wrote:
    > albo sami nie-dłużnicy na grupie i jeszcze
    > do tego tak praworządni że nawet mandatów
    > drogowych nie dostają albo nikt się nie chce
    > pochwalić swoimi doświadczeniami z egzekucji :(

    Ależ bardzo proszę, tylko akurat inny bank (mBank). Jeśli kwota na
    rachunku jest mniejsza niż kwota zajęcia blokują całość. Trzeba
    zadzwonić i poprosić o uwolnienie z powodu wolnej kwoty.
    Cyrk się zaczyna, jeśli masz różne racbunki rodzajowe, jesteś
    pełnomocnikim lub masz rachunki spółek.
    Tutaj zalozenie zajęcia zlezy od osoby która akurat procesuje
    zajecie, niestety. Raz są blokowane wszystkie rachunki do korey h
    masz dostęp jak pełnomocnik a raz nie. Miałem nawet przypadek blokady
    niezgodnej z prawem.
    Pół. biedy, gdy nie ma na rachunkach kwoty zajęcia, wtedy blokada i
    można walczyć. Miałem natomiast przypadek blokady niezgodnej z
    prawem, na szczęście nie było środków na rachunku, bo jak by były
    poszły by w kosmos. Nie wiem jakby wyglądała batalia o ich zwrot.
    Jeśli masz często zajęcia proponuję uruchomić sobie dla świętego
    spokoju kredyt odnawialny lub kk.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-07-31 13:33:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-30 o 22:21, n...@p...pl pisze:
    > albo sami nie-dłużnicy na grupie i jeszcze
    > do tego tak praworządni że nawet mandatów
    > drogowych nie dostają albo nikt się nie chce
    > pochwalić swoimi doświadczeniami z egzekucji :(

    Jeśli ktoś umie obsługiwać komputer na tyle że potrafi tu napisać to
    zapewne ogarnia płacenie swoich rachunków i nie wydawanie więcej iż się
    zarabia i takich problemów nie ma przynajmniej tak często jak oczekuje
    tego wątkotwórca ;-)

  • 7. Data: 2017-07-31 14:22:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żebyś się nie ździwił, gdy jakaś firma windykacyjna wyhoduje Twój rzekomy (!!) dług
    udając przed sądem, że coś Ci doręcza (nie pod Twój adres), a o postępowaniu dowiesz
    się po fakcie właśnie z dokonanego zajęcia.

    Podobnie jak zrobią fotkę Twojego auta, gdzieś w Polsce.

    -----

  • 8. Data: 2017-07-31 21:35:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Jul 2017 13:33:48 +0200, z <...@...pl> wrote:
> [...]
    się
    > zarabia i takich problemów nie ma przynajmniej tak często jak

    Zajęcia nie muszą być jedynie z wydawania tego co się zarabia ale
    mogą też być
    konsekwencją podejmowania ryzyka biznesowego.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-07-31 23:55:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 21:35, Marek pisze:
    > Zajęcia nie muszą być jedynie z wydawania tego co się zarabia ale mogą
    > też być konsekwencją podejmowania ryzyka biznesowego.

    Jak często to się zdarza? :-)

  • 10. Data: 2017-08-01 09:04:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    http://olsztyn.onet.pl/windykowali-do-smierci-za-prz
    edawniony-dlug/kkk3fsy

    -----
    > Żebyś się nie ździwił, gdy jakaś firma windykacyjna wyhoduje Twój rzekomy dług
    udając przed sądem, że coś Ci doręcza, a o postępowaniu dowiesz się po fakcie właśnie
    z dokonanego zajęcia.