  • 1. Data: 2002-10-22 10:37:26
    Temat: zamykanie konta
    Od: h...@p...onet.pl

    Poszukuje informacji na temat procedur zamykania kont bankowych. Prosze
    podzielcie sie doswiadczeniami w tym zakresie. Chodzi mi raczej o konkrety niz
    emocje. Banki mogą byc dowolne.

    pozdrawiam

    bobbitx

  • 2. Data: 2002-10-22 10:45:19
    Temat: Re: zamykanie konta
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podzielcie sie doswiadczeniami w tym zakresie. Chodzi mi raczej o konkrety

    Ja stosuję następującą procedurę:
    1. Wyczyszczenie konta, oprócz niewielkiej kwoty na ewentualne opłaty.
    2. Skuteczne wypowiedzenie umowy.
    3. Zdanie instrumentów płatniczych za potwierdzeniem odbioru.
    4. Oczekiwanie na przelew pozostawionej kwoty - pojawienie się jej na innym
    koncie jest znakiem, że konto zostało ostatecznie zamknięte.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2002-10-22 10:52:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > 4. Oczekiwanie na przelew pozostawionej kwoty - pojawienie się jej
    na innym
    > koncie jest znakiem, że konto zostało ostatecznie zamknięte.

    A potem przysyłają Ci jak gdyby nigdy nic
    wznowioną kartę :-)))

  • 4. Data: 2002-10-22 10:57:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik"
> [...]
    innym
    > koncie jest znakiem, że konto zostało ostatecznie zamknięte.

    ja podobnie ;-))
    ad 2 - zlecam na pismie i biore potwierdzoną kopię
    ad 3 - karty zastrzegam, bo mi sie gubią ;-)
    przecwiczylem juz tak pkobp, kredytbank, pbk, citi nie bylo problemow
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-10-22 12:09:02
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ap3ato$cco$1@news.tpi.pl, blad wrote:

    Jako punkt najwczesniejszy zalecalbym:
    0. Likwidacja zlecen stalych z potwierdzeniam na pismie.
    Potem dopiero przejsc do likwidacji konta (oczywiscie wczesniej o niej nie
    wspominajac).

  • 6. Data: 2002-10-22 12:20:33
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Robert Wicik"

    > ad 2 - zlecam na pismie i biore potwierdzoną kopię

    Pisząc "skutecznie" chodziło mi właśnie od skuteczne dostarczenie pisma z
    wypowiedzeniem, a kopię z adnotacja wpłynięcia zawsze i wszędzie biorę -
    dlatego nie lubię zleceń przez infolinię :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 7. Data: 2002-10-22 12:22:10
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > In news:ap3ato$cco$1@news.tpi.pl, blad wrote:
    > Jako punkt najwczesniejszy zalecalbym:
    > 0. Likwidacja zlecen stalych z potwierdzeniam na pismie.

    Właśnie to też b.ważny punkt, który ja bym uogólnił jako: przekierowanie
    wszystkich wpływów i zleceń do/z zamykanego konta na/z nowe konto.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 8. Data: 2002-10-22 12:41:57
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik"

    > Właśnie to też b.ważny punkt, który ja bym uogólnił jako: przekierowanie
    > wszystkich wpływów i zleceń do/z zamykanego konta na/z nowe konto.

    oczywiscie ze punkt ten wykonywany jest jako pierwszy zanim zaczniemy
    zamykac rachunek - ale tradycyjne zlecenia dzialaja dopiero po nadeslaniou
    do banku papierka np. ze STOENu.
    skuteczne przeniesienie zlecen do nowego banku spowoduje ze do starego
    papierek nie bedzie wysylany - ja swoich 4 zleceniodawcow obdzwonilem w 10
    minut i przekonalem sie ze maja w swoich bazach nowy bank (w pkobp
    otworzylem w tym celu) a starych zlecen nawet nie zamykalem.
    Trzeba sie jedynie przekonac ze nie czeka w module zlecen kwota juz zlecona
    i wprowadzona pare miesiecy wczesniej ;-))
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-10-22 15:23:55
    Od: h...@p...onet.pl

    Czy mozliwe jest zamknięcie konta przy pomocy osób trzecich, czy wszedzie
    trzeba sie pofatygowac osobiście. Co zrobić jesli jest to niemożliwe (np. po
    wyjeździe za granicę?)

    hobbitx

  • 10. Data: 2002-10-22 15:39:21
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:3e6a.0000242a.3db56d8a@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > Czy mozliwe jest zamknięcie konta przy pomocy osób trzecich, czy
    > wszedzie trzeba sie pofatygowac osobiście. Co zrobić jesli jest to
    > niemożliwe (np. po wyjeździe za granicę?)

    Wyslac pismo i podpisac. Osobiscie :)