  • 1. Data: 2009-04-15 19:52:02
    Temat: zarządzanie domowymi finansami - kontomierz.pl
    Od: Meehoo <m...@B...pl>

    Wczoraj ruszył serwis kontomierz.pl. Zaznaczam, że nie jest to reklama :-).

    Czy czytelnicy pl.biznes.banki korzystają z podobnych rozwiązań
    wspomagających zarządzanie kaską w gospodarstwie domowym? Co sądzicie o
    takim rozwiązaniu przez www? Ja się trochę boję wpisywać wszystkich
    danych dotyczących swoich rachunków :-). Chyba lepiej byłoby, gdyby
    podobne rozwiązanie wprowadził jakiś bank. Co o tym myślicie?

    Meehoo

  • 2. Data: 2009-04-15 20:00:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Meehoo wrote:
> [...]
    > danych dotyczących swoich rachunków :-). Chyba lepiej byłoby, gdyby
    > podobne rozwiązanie wprowadził jakiś bank. Co o tym myślicie?

    http://www.microsoft.com/MONEY/default.mspx
    http://quicken.intuit.com

    jak już banki dojdą do standardu OSF to już będziemy w połowie sukcesu.

  • 3. Data: 2009-04-15 20:22:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Meehoo" <m...@B...pl> wrote in message

> [...]
    > dotyczących swoich rachunków :-). Chyba lepiej byłoby, gdyby podobne
    > rozwiązanie wprowadził jakiś bank. Co o tym myślicie?

    Myslimy, ze kiedy czesc z uczestnikow PBB korzystala z podobnej zabawki...
    Byl sobie lata tamu taki projekt BRE Banku...
    http://www.winter.pl/internet/w0927.html Pomysl nie przetrwal niestety proby
    czasu, chyba za bardzo wyprzedzili oczekiwania klientow...

    MK

  • 4. Data: 2009-04-15 20:50:48
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

> [...]
    > http://www.winter.pl/internet/w0927.html Pomysl nie przetrwal niestety
    > proby czasu, chyba za bardzo wyprzedzili oczekiwania klientow...

    Od lat używam Quickena 5 z 1995 roku, niech się kontomierze schowają. Super
    stara wersja, ale działa popisowo (no daty się dziwnie wyświetlają).

  • 5. Data: 2009-04-15 21:39:19
    Od: c...@g...com

    Pytanie tylko o bezpieczeństwo takich stron: w końcu to firma, której
    za jakiś czas może nie być (bo nie ma zarobku); nie wiadomo jak
    przedstawia się sprawa z naszymi danymi osobowymi.

  • 6. Data: 2009-04-15 22:52:43
    Od: "q...@x...gazeta.pl" <q...@x...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 21:52:02 +0200, Meehoo napisał(a):

> [...]
    > takim rozwiązaniu przez www? Ja się trochę boję wpisywać wszystkich
    > danych dotyczących swoich rachunków :-).

    Same przepływy gotówki można jeszcze od biedy rejestrować (jako anonim) ale
    dostęp do konta to znaczna przesada. Nie zauważyłem też opcji eksportu do
    jakiegoś pliku xls cvs dbf czy chociażby txt, że o qif nie wspomnę.

    Przy okazji polecam program
    http://cmanager.sourceforge.net/index.html
    prosty darmowy rozbudowane raporty

  • 7. Data: 2009-04-15 23:01:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    q...@x...gazeta.pl wrote:
    > Same przepływy gotówki można jeszcze od biedy rejestrować (jako anonim) ale
    > dostęp do konta to znaczna przesada. Nie zauważyłem też opcji eksportu do
    > jakiegoś pliku xls cvs dbf czy chociażby txt, że o qif nie wspomnę.

    qif jest już formatem przestarzałym i np. Quicken wyśle cię na drzewo z
    takim plikiem.

  • 8. Data: 2009-04-16 07:02:46
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

    > Ja się trochę boję wpisywać wszystkich
    > danych dotyczących swoich rachunków :-)

    Login i hasło bankowe nigdy nie trafiają do kontomierz.pl, podajesz je
    na swoim komputerze, na serwer przesyłana jest tylko historia
    rachunków.

    > Chyba lepiej byłoby, gdyby
    > podobne rozwiązanie wprowadził jakiś bank.

    Czy wtedy możnaby liczyć na obiektywne porównywanie ofert bankowych i
    obsługę konkurencyjnych banków?

    > Od lat używam Quickena 5 z 1995 roku, niech się kontomierze schowają.

    Kontomierze są dla tych, którzy nie mają czasu wprowadzać wszystkiego
    ręcznie. Kontomierz sam importuje historię z banków.

    > Pytanie tylko o bezpieczeństwo takich stron: w końcu to firma, której
    > za jakiś czas może nie być (bo nie ma zarobku);

    Historia grupy sięga '95 roku. Spółki z tej grupy obsługują banki i
    największe firmy w Polsce.

    > nie wiadomo jak przedstawia się sprawa z naszymi danymi osobowymi.

    Zasadniczo nie są zbierane: historia rachunków jest anonimizowana
    przed przesłaniem na serwer (wycinanie nazwisk, numerów).
    Szczegóły w polityce prywatności.

    Pozdrawiam,
    Piotr Włodarek

  • 9. Data: 2009-04-16 10:12:02
    Od: "Marek Kowalczyk (chess_m)" <c...@g...pl>

    On 15 Kwi, 22:00, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > http://www.microsoft.com/MONEY/default.mspxhttp://qu
    icken.intuit.com

    > jak już banki dojdą do standardu OSF to już będziemy w połowie sukcesu.

    Gnu Cash ?
    Dziala pod Win/Linux/itp

  • 10. Data: 2009-04-16 15:27:40
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    Od kilku lat używałem programu Moje Konto z firmy JZK. Miałem
    wykupiony dożywotnią licencję, upgrady i wogóle.
    Od roku 2007 firma JZK zaczęła traktować osoby fizyczne jako
    niechcianych klientów bo zaczęli obsługiwać tylko firmy. W nowych
    wersjach pojawiały się błędy. Serwis nie reagował na maile,
    uwagi.Pojawiały się zachęty do zakupu nowych licencji gwarantujących
    ciągłość obsługi. Okazało się, że jako prywatny użytkownik nie mogę u
    nich kupić programu bezpośrednio, jedynie przez pośrednika.
    Obdzwoniłem więc pośredników, którzy obiecywali sprzedać mi program z
    nową wersją i tyle. W sumie z kilkudziesięciu adresów podanych na
    stronie firny JZK, może kilka było aktualnych, reszta firemek się albo
    zwinęła, albo przestała przedawać oprogramowanie. Po mojej interwencji
    telefonicznej w JZK, usunięto praktycznie większość adresów
    przedstawicieli. Co ciekawe, w ostateczności kazali mi kupić ich
    program w Merlinie.pl.
    Merlin miał i owszem, ale wersję z roku 2007, a to już mamy 2009.
    Wreszcie w marcu wydali taką aktualizację, która skutecznie
    uniemożliwiła korzystanie z programu. Programik odinstalowałem i
    zainstalowałem sobie program ze strony www.koszty.pl
    Nie jest jakiś rozbudowany, ale mnie do budżetu domowego wystarczy.
    Duży plus w stosunku do Mojego Konta z (pseudo) firmy JZK w postaci
    sprawozdań zmian budżetu w czasie. W JZK wiedziałem ile mam pieniędzy
    teraz, ale jaki był stan mojego budżetu pół roku wcześniej nie mogłem
    sprawdzić, a w Koszty.PL mogę.