  • 1. Data: 2009-01-20 07:42:22
    Temat: zly podpis przy transakcji karta ale wlasciciel prawowity
    Od: "gril" <g...@...pl>

    Mam karte płatniczą Inteligo którą autoryzuje się niestety samym
    podpisem. Czy jeśli podpiszę się Kopytko albo narysuje X zamiast tak,
    jak na karcie, sprzedawca to zauważy i poprosi o dowód. Nazwisko z karty
    i dowodu będzie się zgadzało, to transakcja zostanie zatwierdzona czy
    musi być zgodny podpis?

  • 2. Data: 2009-01-20 07:47:07
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    gril wrote:
> [...]
    > jak na karcie, sprzedawca to zauważy i poprosi o dowód. Nazwisko z karty
    > i dowodu będzie się zgadzało, to transakcja zostanie zatwierdzona czy

    A jak później udowodni że to właściciel się podpisał przy ewentualnej
    reklamacji? Podpis musi być zgodny.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 3. Data: 2009-01-20 14:14:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gril wrote:
    > Mam karte płatniczą Inteligo którą autoryzuje się niestety samym
    > podpisem.

    I bardzo dobrze tylko jeszcze tego nie rozumiesz.

    podpis jak na karcie

  • 4. Data: 2009-01-20 14:37:56
    Od: k...@o...pl

    On 20 Sty, 15:14, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > I bardzo dobrze tylko jeszcze tego nie rozumiesz.
    nawet na tej grupie zdania są podzielone, co było już dyskutowane
    tysiące razy:)
    więc być może nie "nierozumiesz" tylko "jesteś z tych co mają inne
    zdanie"

  • 5. Data: 2009-01-20 15:16:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > nawet na tej grupie zdania są podzielone, co było już dyskutowane
    > tysiące razy:)
    > więc być może nie "nierozumiesz" tylko "jesteś z tych co mają inne
    > zdanie"

    Nie moja wina, że tyle osób jeszcze nie zrozumiało, że nie da się
    udowodnić, że ukradziony pin nie został złożony przeze mnie i nikomu go
    nie ujawniłem, w przeciwieństwie do podpisu.

  • 6. Data: 2009-01-20 16:22:44
    Od: "Norbert Edward Krolog" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nie moja wina, że tyle osób jeszcze nie zrozumiało, że nie da się
    > udowodnić, że ukradziony pin nie został złożony przeze mnie i nikomu go
    > nie ujawniłem, w przeciwieństwie do podpisu.

    Ja tam bardziej boje sie kradziezy kieszonkowej niz tego, ze ktos najpierw
    mi podejrzy PIN, a potem da w glowe i mi ukradnie portfel. Przy kradziezy
    kieszonkowej PIN zabezpiecza Cie wlasciwie w calosci - o ile oczywiscie nie
    masz w zwyczaju umieszczania PINu na karcie :-).

    nekrolog

  • 7. Data: 2009-01-21 17:03:56

    Tue, 20 Jan 2009 16:22:44 +0000 (UTC), w <gl4tok$kdn$1@inews.gazeta.pl>,
    "Norbert Edward Krolog" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(-a):

> [...]
    > kieszonkowej PIN zabezpiecza Cie wlasciwie w calosci - o ile oczywiscie nie
    > masz w zwyczaju umieszczania PINu na karcie :-).

    Przy kradzieży kieszonkowej możesz udowodnić, że nie ty robiłeś zakupy (zresztą
    są nawet ubezp. "w cenie" karty do 24h przed). Przy PIN-ie zero szans.