PeoPay: płatności mobilne w Biedronce
2013-10-21 13:33
Płatności mobilne w Biedronce © Artur Marciniec - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bank Pekao SA: Eurokonto połączone z PeoPay
Dzięki udostępnieniu usługi przez Bank, użytkownicy systemu PeoPay nie potrzebują już gotówki, aby zapłacić za zakupy w sklepach Biedronka, w których do tej pory nie było alternatywy dla płatności gotówkowych.Zaawansowana technologia, intuicyjna nawigacja i przyjazna obsługa sprawiają, że sposób zapłaty za zakupy przy pomocy systemu PeoPay jest bardzo szybki i prosty. W aplikacji należy wybrać funkcję „zapłać”, system wygeneruje 6 cyfrowy kod, który należy pokazać sprzedawcy. Następnie na telefonie pokaże się kwota do zapłaty, którą wystarczy zaakceptować i zakupy zostaną opłacone bezgotówkowo. Po dokonaniu transakcji klient będzie mógł sprawdzić stan konta w czasie rzeczywistym. Cała procedura jest szybsza niż tradycyjne płacenie gotówką i czekanie na wydanie reszty. Płatności mobilne w sklepie nie wiążą się dla klienta z żadnymi dodatkowymi kosztami.
- Zależało nam w szczególności na wprowadzeniu płatności mobilnych tam, gdzie są one naprawdę potrzebne klientowi, gdzie nie ma alternatywy dla płatności gotówkowych. Taką siecią do tej pory była Biedronka. Ideą powstania systemu PeoPay, była pomoc klientom w codziennych czynnościach. Dzięki PeoPay klienci nie muszą martwić się czy mają gotówkę w portfelu idąc na zakupy, czy szukać karty i bankomatu, wystarczy, że użyją telefonu - powiedział Wojciech Pantkowski Dyr. Zarządzający Departamentem Klienta Detalicznego.
Oprócz sieci sklepów Biedronka PeoPay działa również w ponad 19000 terminali w całej Polsce oraz w ponad 4000 sklepach internetowych. Dzięki temu klienci nie będą musieli instalować innych systemów płatności mobilnych, by płacić w różnych punktach handlowych. Co więcej, w aplikacji PeoPay użytkownicy - poza możliwością płatności w różnych punktach usługowo-handlowych - mogą także sprawdzać saldo oraz historię rachunku online - jest to istotna zaleta w porównaniu do innych systemów.
fot. Artur Marciniec - Fotolia.com
Płatności mobilne w Biedronce
PeoPay jako kompleksowy system płatności mobilnych umożliwia oprócz zapłaty w sklepach sieciowych i niezależnych punktach handlowo-usługowych, wypłaty z ponad 1800 bankomatów, czy przesyłanie pieniędzy pomiędzy użytkownikami systemu za pomocą telefonu, kodów QR, czy technologii NFC. Używanie PeoPay jest bardzo proste – nie potrzebna jest wizyta w banku. Wystarczy pobrać aplikację ze sklepu internetowego, zarejestrować się i otworzyć rachunek do płatności mobilnych. Nie trzeba być także klientem Pekao, ponieważ każdy użytkownik dostaje do dyspozycji swój indywidualny rachunek prepaid. Rachunek do płatności mobilnych można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu czy zwykłym przelewem bankowym. Klienci Pekao mogą natomiast zintegrować swój rachunek z aplikacją PeoPay i zamienić w ten sposób telefon w kartę debetową.
Klienci najczęściej korzystają z sytemu PeoPay płacąc za pomocą telefonu w terminalach POS 41%, 34% robi przelewy pomiędzy telefonami, a 25% używa smartfonu do wypłaty gotówki z bankomatu. Rozszerzenie sieci przyjmowania płatności aplikacją PeoPay o ponad 2200 sklepów Biedronki spowoduje, że jeszcze więcej klientów przekona się do płacenia mobilnie za zakupy.
Nieustanne zwiększanie liczby punktów handlowo - usługowych umożliwiających płatności mobilne podkreśla filozofię działania Banku Pekao, czyli być tam, gdzie klienci chodzą najczęściej i gdzie PeoPay może im ułatwić codzienne zakupy.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)