PayPal: m-commerce rośnie w siłę
2013-11-02 00:22
Mobile commerce to teraźniejszość © Artur Marciniec - Fotolia.com
Przeczytaj także: M-commerce 2013
Tylko w ubiegłym roku, wartość płatności mobilnych dokonanych z kont PayPal na świecie wzrosła pięciokrotnie, do poziomu 10 mld USD. Również w Polsce widać dynamiczny wzrost liczby transakcji dokonywanych przy pomocy urządzeń przenośnych. I chociaż dziś ich udział w całym rynku e-commerce wynosi ok. 4%, to według przewidywań Ipsos, już w 2015 r. przekroczy 12% osiągając wartość 3 mld zł. Te dane pokazują, że m-commerce nie jest odległą przyszłością, ale stanowi istotny element e-handlu, już dziś, również w Polsce.Co napędza wzrost?
Na rosnące znaczenie mobilnego handlu wpływa m.in. popularyzacja urządzeń przenośnych – smartfonów i tabletów – oraz fakt, że to dzięki nim Polacy spędzają w sieci coraz więcej czasu. Już 41% Polaków posiada smartfony, a 14% używa tabletów. Spędzamy przy komputerze w sieci średnio 4,5 godziny dziennie, głównie wieczorem. Smartfony towarzyszą nam jednak przez cały dzień i wyłącznie za ich pośrednictwem jesteśmy on-line już ponad dwie godziny w ciągu doby.
Smartfony i tablety służą już nie tylko do sprawdzania poczty i czytania wiadomości, ale coraz częściej stają się platformami zakupowymi. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, 70% badanych przez Ipsos przynajmniej raz skorzystało z oferty internetowych sprzedawców. Do zakupów w sieci zachęcają przede wszystkim: niższa cena produktów, wygoda oraz szybkość realizacji zamówienia.
fot. mat. prasowe
Handel mobilny
Niską cenę, jako główną motywację do zakupów w Internecie wskazała ponad połowa (53%) użytkowników komputerów, 31% właścicieli smartfonów i tylko 27% posiadaczy tabletów. Jak pokazują badania użytkownicy smartfonów i tabletów są znacznie mniej wrażliwi na czynnik cenowy. - Internet został stworzony z myślą o mobilności. A mobilność to szybkość, impulsowość... więc i płatności mobilne muszą być tak zorganizowane, aby umożliwiać szybkie i impulsowe zakupy. Klucz do skuteczności i popularności takich płatności to ekstremalna wygoda - unique buying experience – mówi Marcin Beme, co-founder, CEO audioteka.pl.
fot. Artur Marciniec - Fotolia.com
Mobile commerce to teraźniejszość
Co nas ogranicza?
Poza znaczącym potencjałem wzrostu, autorzy badania Ipsos identyfikują również główne bariery w rozwoju m-commerce w Polsce oraz wskazują najlepsze, według badanych, metody wsparcia sprzedaży w m-sklepach. Okazuje się, że polskich klientów zniechęca po stronie sprzedawców m.in. brak odpowiednich rozwiązań na urządzenia przenośne - 10% użytkowników smartfonów wskazało, że nie kupuje w ten sposób, z uwagi na niedostępność stron internetowych przystosowanych do przeglądania na ekranie telefonu. Firmy, które zdają sobie jednak sprawę z potencjału urządzeń mobilnych w handlu wskazują na zalety, jakie przynosi przystosowanie się do m-commerce.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)