Jak banki przyciągają klientów?
2013-11-07 11:59
Jak banki przyciągają klientów? © manaemedia - Fotolia.com
Przeczytaj także: Uwaga na promocje bankowe
– Obecnie materialne bonusy proponuje tylko kilka banków – mówi Marta Ośko, analityk porównywarki finansowej Comperia.pl. – BPH obiecuje zegarek wszystkim, którzy do końca bieżącego roku założą młodzieżowe Cool Konto z kartą płatniczą. Bank Zachodni WBK natomiast daje prezent w postaci kijków do Nornic Walking. Mogą je otrzymać osoby, które przynajmniej przez rok nie miały rachunki w tym banku, a teraz zdecydują się założyć Konto Aktywni 50+ z kartą płatniczą oraz w ciągu dwóch miesięcy zasilą konto kwotą minimum 500 zł.Nieco droższe gadżety oferuje Getin Online. Po spełnieniu postawionych przez bank warunków, posiadacz nowo otwartego Konta Perfekcyjnego może wybrać jedną z proponowanych nagród: nawigację samochodową firmy GoClever NAVIO 405 PL, drukarkę Canon PIXMA MP230, odtwarzacz MP3 Vedia B3 2GB, aparat fotograficzny Fujifilm AX600 lub modem HUAWEI UltraStick E3331. Inną opcją jest bon o wartości 200 zł na zakupy w sklepie internetowym Merlin.pl. Natomiast decydując się na Konto Prestiżowe w tym banku można liczyć na tablet IdeaTab LENOVO lub czytnik E-BOOK Amazon Kindle 5. W przypadku obu promocji trzeba jednak pamiętać, że rozwiązując umowę przed upływem odpowiednio 24 lub 30 miesięcy, bank obciąży klienta częściowymi kosztami otrzymanej nagrody. Ponadto warunkiem jej otrzymania w obu przypadkach jest zapewnienie wpływów na rachunek w kwocie co najmniej 1000 zł (jednorazowo) każdego miesiąca.
W mBanku dla pierwszych 5000 osób, które po 7 października br. założą eKonto dla Młodych dostępny będzie pakiet Office 365 w specjalnej cenie 99 zł. Raiffeisen Polbank ma natomiast w ofercie Konto Kibica, dostępne dla członków Fundacji Kibica, które oprócz bonusu od banku w postaci rocznego zwolnienia z opłaty, kusi klientów obietnicą gadżetów od fundacji.
– Bardziej standardową propozycje oferuje sieć telefoniczna Plus oraz INVEST Bank. Klienci którzy wybiorą Konto Plus zostaną przywitani 500 punktami w programie lojalnościowym 5 Plus – mówi Marta Ośko.
fot. manaemedia - Fotolia.com
Jak banki przyciągają klientów?
Część banków postawiła za to nie na dodatki materialne, lecz na darmowy dostęp do różnego typu usług. Przykładowo Konto Muzyczne w Getin Online oferuje nowym klientom 12-miesięczny pakiet Premium+ w serwisie muzycznym Deezer, a eKonto dla Młodych w mBanku jest dostępne z rocznym abonamentem premium w Spotity. Dostęp do obiektów sportowych, w postaci zniżki na Multikarnet Aktive Premium OK System, to banus, jaki Getin Online oferuje wraz z założeniem Konta Fitness.
– Oprócz dodatków materialnych, powszechne jest również oferowanie korzyści płynących z dostępu do atrakcyjnych produktów bankowych lub obniżenie kosztów korzystania z nich – dodaje Marta Ośko. – Przykładowo decydując się na ePlan w BGŻ, Superkonto z IKO w PKO Banku Polskim lub Konto 07 w BOŚ można liczyć na czasowe zwolnienie z części opłat związanych z korzystaniem z rachunku.
Inne formy gratyfikowania nowych klientów to również dostęp do nieoprocentowanego limitu przez 12 miesięcy, możliwość skorzystania z promocji Codzienne Zakupy (Getin Bank, Konto UP), obniżona o 20% prowizja przy zaciąganiu kredytu gotówkowego (BZ WKB, Konto Wydajesz & Zarabiasz) czy specjalne oferty atrakcyjnych lokat (w Meritum Bank: Proste Konto pozwala na skorzystanie z Pierwszej Lokaty z oprocentowaniem 4 proc.; w Getin Online: Konto z Lokatą daje szansę na otwarcie nawet dwóch trzymiesięcznych lokat z oprocentowaniem aż 7,25 proc.).
Jako promocja dla osób zakładających rachunek zdarzają się również specjalne oferty Moneyback, czyli zwrotu części wydatków zapłaconych kartą do konta. Taki rodzaj zachęty dla klientów stosuje eKonto w mBanku (20 proc. zwrotu za pierwsze zakupy) i Konto Tanie Zakupy w Getin Online (10 proc. zwrotu przez pierwsze 12 miesięcy korzystania).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)