eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowePłatności zbliżeniowe atrybutem nowoczesności

Płatności zbliżeniowe atrybutem nowoczesności

2013-12-13 11:36

Płatności zbliżeniowe atrybutem nowoczesności

Płatności zbliżeniowe © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Płatność zbliżeniowa kartą i telefonem to atrybut nowoczesności, a ci, którzy wybierają takie formy płatności postrzegani są jako otwarci na nowości i ciekawi świata. Karta zbliżeniowa jest wygodna i szybka, a płacący telefonem kreują nowe trendy – wynika z części jakościowej raportu MasterCard „Polak a nowoczesne technologie płatnicze”.

Przeczytaj także: Płatności zbliżeniowe doceniane

Polacy a nowe technologie płatnicze

Polacy przechodzą szybko przez drogę zmian w obszarze płatności, a także szerzej w obszarze nowoczesnych technologii. Wiele osób ma silną potrzebę podążania za nowościami i rozwojem technologii, co ma związek ze społecznymi oczekiwaniami i potrzebą autokreacji. Nowe technologie postrzegane są jako nieodłączny element współczesnego świata – nie da się od nich uciec, trzeba nauczyć się z nimi żyć. Badani dostrzegają zarówno pozytywne (ułatwienia w wielu czynnościach, dostęp do wielu nowych możliwości), jak i negatywne (udostępnianie swoich danych, ciągły pośpiech, spłycone relacje) aspekty rozwoju technologii. Negatywne strony technologii i bariery wobec nich są często emocjonalne, niepoparte twardymi danymi, a raczej zasłyszanymi prawdami i domysłami. Pozytywne strony są zarówno emocjonalne (nowe doznania, doświadczenia), jak i racjonalne (ułatwienia, oszczędność czasu, pieniędzy).

fot. mat. prasowe

Osoby płacące zbliżeniowo telefonem to osoby w różnym wieku

Łączy je przede wszystkim silna potrzeba autoprezentacji, pokazania się jako nowoczesnych, trendy, nadążających za modą i rozwojem technologii


Oczekiwania wobec nowych metod płatności są następujące:
  • bezpieczeństwo – przekonanie, że „nic nie zagraża moim pieniądzom”
  • korzyści – nowe rozwiązania muszą dawać odczuwalne korzyści, które są większe od postrzeganych zagrożeń
  • rozumienie – badani chcą mieć poczucie, że rozumieją działanie nowych rozwiązań

fot. mat. prasowe

Oczekiwania wobec nowych metod płatności

Bezpieczeństwo – przekonanie, że „nic nie zagraża moim pieniądzom”


„Respondenci kojarzą technologię z szybkością. Takie są też płatności zbliżeniowe kartą czy telefonem. Wystarczy zbliżyć telefon do terminala, a płatności powyżej 50 zł potwierdzić kodem PIN. Zbliżeniowa karta płatnicza daje łatwy dostęp do środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Telefon to już nie narzędzie do komunikacji na odległość, ale swoiste centrum dowodzenia. Przy jego pomocy można korzystać z wielu usług, w tym usług płatniczych czy umożliwiających zarządzanie swoimi finansami, np. bankowości online, płatności zbliżeniowych czy mobilnych. Polacy są ciekawi nowinek technologicznych i chętnie po nie sięgają, a jak już skorzystają z nowej metody płacenia, to nie chcą z niej rezygnować. Polska jest liderem w Europie, jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe kartą – komentuje Luiza Derek, Business Leader, Marketing & PR Head w polskim oddziale MasterCard Europe.

Jak postrzegane są osoby wybierające nowoczesne formy płacenia?

Osoby płacące kartą zbliżeniową to, w percepcji badanych, osoby młodsze od tych płacących kartą stykową (zarówno w oczach starszych, jak i młodszych respondentów)
  • wydają się ludźmi otwartymina nowości i na zmiany, ciekawymi świata
  • wybierają kartę zbliżeniową, bo jest wygodna, szybka, jest ciekawą „nowinką”

Osoby płacące zbliżeniowo telefonem to osoby w różnym wieku, łączy je przede wszystkim silna potrzeba autoprezentacji, pokazania się jako nowoczesnych, trendy, nadążających za modą i rozwojem technologii:
  • wybierają płatności zbliżeniowe telefonem, bo to nowoczesna forma płacenia

Motywacje i bariery wobec płatności zbliżeniowych

Motywy, które pojawiały się często jako pierwsze przy korzystaniu z płatności zbliżeniowych są następujące:
  • chęć oszczędności czasu, energii, wysiłku
  • ciekawość, chęć próbowania czegoś nowego
  • chęć bycia na czasie
  • niechęć do pozostania w tyle

fot. mat. prasowe

Płatność zbliżeniowa telefonem jest atrybutem nowoczesności

Płacenie telefonem to przede wszystkim poczucie bycia na czasie, a wręcz wyprzedzania go, bycia pionierem – wynika z eksperymentu MasterCard.


Motywacja do korzystania z nowoczesnych płatności ma przede wszystkim podłoże bardziej racjonalne, oparte na potrzebach i osadzone w otaczającej rzeczywistości. Wiąże się z naturalnym dążeniem do wygody, oszczędności a czasem nawet z konieczności, kiedy tradycyjne metody nie spełniają już swojej roli. Dopiero później pojawia się warstwa emocjonalna – chęć bycia na czasie i ciekawość świata. Płatności zbliżeniowe telefonem, jako nowoczesna technologia naturalnie odpowiadają na te potrzeby, pozwalając na płacenie szybko, a przy okazji zaspakajając chęć podążania za światowymi trendami – uważa Aleksander Naganowski,Business Leader Business Development MasterCard.

 

1 2 ... 6

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: