S&P500 najniżej od miesiąca. Lepsze dane ze sprzedaży detalicznej
2013-12-13 10:28
Przeczytaj także: Kompromis ws. budżetu USA. Możliwe przyspieszenie wygaszania QE3
Sezon świątecznych zakupów okazuje się być lepszy, niż spodziewał się tego rynek. Sprzedaż detaliczna wzrosła w listopadzie o 0,7 proc., względem prognozy i zrewidowanego wyniku sprzed miesiąca na poziomie 0,6 proc. Dużą część wzrostu stanowiła sprzedaż samochodów, których dynamika wyniosła 1,8 proc., wobec 1,1 proc. w październiku. Po ich wyłączeniu, wzrost sprzedażydetalicznej o 0,4 proc. również był niedoceniony przez rynek, który spodziewał się dynamiki: 0,2 proc. Kategorie, które ciążyły na indeksie to: sprzedaż benzyny (spadek o 1,1 proc.), artykuły spożywcze i odzieżowe. Z drugiej strony, sektorami które napędzały całkowitą sprzedaż detaliczną był sektor meblarski, urządzeń elektronicznych oraz materiałów budowlanych.W tym samym czasie poznaliśmy dane z Departamentu Pracy za ubiegły tydzień. Liczba osób, która złożyła wniosek o zasiłek dla bezrobotnych po raz pierwszy, wyniosła 368 tys., wobec zaledwie 300 tys. tydzień wcześniej. Konsensus zakładał w tym przypadku wzrost o 315 tys. Jest to tym samym najwyższy poziom wniosków od czasu /‘government shutdown’/ w październiku. Mniej dynamiczny wzrost wniosków widać na średniej ruchomej 4-tygodniowej, która wzrosła w stosunku do ubiegłego tygodnia o 6 tys. do poziomu 328,75 tys.
Po sesji wyniki za 4 kwartał podała spółka Adobe Systems. Zysk na akcje wyniósł zgodnie z prognozą 0,32 USD, wobec 0,61 USD rok wcześniej. Przychód ze sprzedaży okazał się być minimalnie lepszy od szacunków, kształtując się na poziomie 1,04 mld USD. Na zakończeniu sesji spółka straciła 1,19 proc.
Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w niniejszym opracowaniu są jedynie wyrazem opinii autorów w dniu publikacji.
oprac. : Michał Kozak / Noble Funds TFI S.A.
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)