Gross Profit Margin (marża zysku brutto)
Przeczytaj także: ROS - Wskaźnik rentowności sprzedaży
Marża zysku brutto jest wskaźnikiem rentowności, który obrazuje wysokość przychodów po odjęciu kosztów związanych z produkcją sprzedanych towarów (koszty materiałów, pracy, energii). W skład kosztów nie wchodzą koszty operacyjne i podatki.Wzór
MB = (przychody - koszty wytworzenia sprzedanych produktów) / przychody *100%
Im wyższy wskaźnik, tym sytuację przedsiębiorstwa należy uznać za korzystniejszą - jest to wskazówka dla inwestorów, którzy porównują firmy działające w tej samej branży i na tej podstawie podejmują decyzje inwestycyjne (choć, rzecz jasna, nie jest to jedyny czynnik brany pod uwagę).
Przeczytaj także:
Ocena finansów firmy: teoria trzech soczewek
Więcej na ten temat:
analiza finansowa, wskaźnik rentowności brutto, Gross Profit Margin, marża zysku brutto