Strategia GPW.2020
2014-01-20 12:18
Przeczytaj także: Podsumowanie roku 2013 na GPW
Zarząd GPW będzie przy tym dążył do regularnych wypłat dywidend stosownie do rentowności i możliwości finansowych spółki, na poziomie pomiędzy 30% a 50% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej GPW, przypadającego akcjonariuszom za dany rok obrotowy, skorygowanego o udział w zyskach spółek stowarzyszonych.
Celem relacji inwestorskich GPW będzie prowadzenie otwartej komunikacji z inwestorami, akcjonariuszami i obligatariuszami (instytucjonalnymi i indywidualnymi), której efektem ma być stałe budowanie zaufania do Giełdy jako wiodącej instytucji rynku kapitałowego w Polsce oraz spółki publicznej. Komunikacja ta będzie proaktywna i będzie uwzględniać fundamentalne prawa inwestorów do posiadania aktualnych, spójnych i prawdziwych informacji o spółce.
Zrównoważony rozwój
GPW realizuje swoją strategię biznesową w oparciu o najwyższe standardy ładu korporacyjnego, w sposób odpowiedzialny, we współpracy ze wszystkimi głównymi grupami interesariuszy (inwestorzy, emitenci, domy maklerskie, akcjonariusze, lokalne społeczności, pracownicy), mając na uwadze ich potrzeby i oczekiwania.
W przyjętej w 2013 r. Strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. wyszczególnione zostały cele i działania w czterech kluczowych obszarach, istotnych z punktu widzenia działalności GPW oraz roli, jaką pełni na polskim rynku kapitałowym: rynek, edukacja, pracownicy i środowisko.
-
Rynek
Z uwagi na istotną rolę pełnioną na polskim rynku finansowym i odpowiedzialność w zakresie kształtowania najwyższych standardów w obszarze ładu korporacyjnego i komunikacyjnego, Giełda podejmuje działania mające na celu budowanie kultury korporacyjnej i odpowiednich postaw uczestników rynku kapitałowego w Polsce. -
Edukacja
Jedną z podstaw budowania zaufania do rynku kapitałowego i instytucji działających w jego obrębie jest kształtowanie kultury inwestowania w społeczeństwie, przy jednoczesnym budowaniu świadomości w zakresie funkcjonowania rynku kapitałowego. Działalność w zakresie edukacji, promocji i informacji związanej z rynkiem kapitałowym jest jednym z celów statutowych Giełdy. -
Pracownicy
Istotną grupę interesariuszy Giełdy stanowią jej pracownicy posiadający unikalne kwalifikacje i doświadczenie na rynku kapitałowym. Główne cele polityki zarządzania zasobami ludzkimi koncentrują się na kształtowaniu kultury organizacyjnej opartej na profesjonalizmie, wartościach i efektywnej komunikacji wewnętrznej oraz inwestowaniu w stały rozwój pracowników. -
Środowisko
Giełda uznaje ochronę środowiska naturalnego za ważny element budowy wartości nowoczesnej i konkurencyjnej instytucji działającej na europejskim rynku kapitałowym. Głównym celem polityki środowiskowej GPW jest minimalizacja wpływu na środowisko naturalne poprzez odpowiedzialne gospodarowanie odpadami i surowcami wtórnymi, a także ograniczenie zużycia papieru, wody, energii, paliw i emisji CO2.
Giełda promuje zasady ładu korporacyjnego poprzez stały rozwój oraz upowszechnianie „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW”, których celem jest umacnianie transparentności spółek giełdowych, poprawa jakości komunikacji spółek z inwestorami oraz wzmocnienie ochrony praw akcjonariuszy.
Przeczytaj także:
Rynek kapitałowy I kw. 2015
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)