eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweDlaczego płatności mobilne zyskują popularność?

Dlaczego płatności mobilne zyskują popularność?

2014-02-09 00:22

Dlaczego płatności mobilne zyskują popularność?

Płatności mobilne zyskują popularność © Artur Marciniec - Fotolia.com

Konsumenci, niezależnie czy mówimy o klientach sklepów, restauracji, kiosków czy taksówek, zmieniają się coraz szybciej. Chcą mieć swobodę nie tylko w kwestii wyboru kupowanych towarów, ale także sposobu ich zakupu i rodzaju płatności. O rosnącej roli mobilności w sektorze finansowym opowiada Tomasz Wejcman, Country Manager VeriFone - producenta rozwiązań płatniczych.

Przeczytaj także: Czy płatności mobilne mają przyszłość?

Mobilność – nieustannie gorący temat

W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy wejście na rynek bardzo wielu rozwiązań umożliwiających płatności mobilne. Od dłuższego czasu sektor bankowości rozwija się w kierunku coraz większej szybkości, wygody i przede wszystkim swobody w dostępie i zarządzaniu finansami. Polacy coraz chętniej korzystają z płatności elektronicznych i zbliżeniowych, bankowości internetowej i bankomatów. Coraz bardziej interesują się także płatnościami mobilnymi. Ten kierunek rozwoju dotyczy nie tylko pieniędzy – dążymy do niego we wszystkich niemal dziedzinach życia.

Mobilność nie dotyczy jedynie finansów

Jeszcze stosunkowo niedawno społeczności były związane z jednym miejscem. Relacje z innymi ludźmi – zawodowe i prywatne, były nawiązywane bezpośrednio. Ludzie starali się mieszkać w pobliżu miejsca pracy. Znajomi i przyjaciele wywodzili się spośród rodziny i sąsiadów. Zakupy robiono w lokalnym sklepie, a pieniądze leżały w pobliskim banku. Taki
porządek trwał przez stulecia. Rozwój technologii pozwolił zaledwie w ciągu kilku dekad zmienić ten stan rzeczy.

Dzisiaj dzięki dostępowi do nowych, coraz wygodniejszych w użyciu technologii możemy – i coraz częściej tak właśnie robimy – pracować zdalnie, zakupy robić przez Internet, a kontakty z bliskimi utrzymywać za pośrednictwem portali społecznościowych. Wszystkie te zmiany wpływają na powstanie nowego, „mobilnego” stylu życia. Współczesny człowiek często się przemieszcza (lub jest na to gotowy), jest otwarty na pracę dla firm znajdujących się w znacznej odległości od miejsca, w którym mieszka. Także firmy, nie musząc już martwić się o przepływ informacji pomiędzy oddziałami, mają swobodę w zakresie wyboru swoich siedzib. Kontrahenci często znajdują się na różnych półkulach bez szkody dla wzajemnej współpracy. Nasz rytm życia często zależy od wydarzeń, które dzieją się setki kilometrów dalej, a jednocześnie odbywają się z naszym udziałem.

fot. Artur Marciniec - Fotolia.com

Płatności mobilne zyskują popularność

W krajach europejskich i w Ameryce Północnej większość internautów sięga po bankowość internetową (europejska średnia to 38%, wskaźnik w Polsce wynosi zaś 52%), zaś kolejni użytkownicy - po rozwiązania mobilne. Według szacunków już w 2016 roku pół miliarda użytkowników telefonów komórkowych będzie za ich pośrednictwem płaciło rachunki.


Znaczenie mobilności w Polsce

Potrzeba mobilności to niezwykle istotne zjawisko w Polsce. Nasz kraj znajduje się w europejskiej czołówce zarówno pod względem liczby internautów (8. miejsce) jak też ilości czasu spędzanego w sieci (miejsce 4.). Współczesny człowiek chce być wolny, a poczucie tej wolności daje mu mobilność. Dostęp do jednego wygodnego rozwiązania rodzi zapotrzebowanie na kolejne. Aby uniezależnić się od konieczności wizyt w banku w godzinach jego urzędowania Europejczycy najpierw sięgnęli po czeki. Następnie przyszedł czas na bankomaty - ich historia sięga lat 60. XX w. Kolejnym krokiem były karty płatnicze, dzięki którym jesteśmy bezpieczniejsi i nie musimy pamiętać o posiadaniu przy sobie gotówki.

Obecnie powszechnie używane karty płatnicze „wędrują” do telefonów komórkowych i są zastępowane mobilnymi aplikacjami. Zmiany w świecie płatności elektronicznych i finansów zachodzą bardzo dynamicznie. W krajach europejskich i w Ameryce Północnej większość internautów sięga po bankowość internetową (europejska średnia to 38%, wskaźnik w Polsce wynosi zaś 52%), zaś kolejni użytkownicy - po rozwiązania mobilne. Według szacunków już w 2016 roku pół miliarda użytkowników telefonów komórkowych będzie za ich pośrednictwem płaciło rachunki.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: