Płatności mobilne wspierają handel
2014-02-18 10:28
Przeczytaj także: Dlaczego płatności mobilne zyskują popularność?
„Tego typu aplikacja jest odpowiedzią na niedogodności związane z zakupami mobilnymi. Płatność kartą (zapisaną w aplikacji) jest możliwa do dokonania na kilkucalowych ekranach smartfonów w ciągu kilku sekund. Płatności mobilne są dziś jednak nadal dużym wyzwaniem dla rynku m-commerce, bo najczęściej wybieraną metodą przy płatności za zakupy internetowe są w Polsce e-przelewy (korzysta z nich 80 proc. kupujących on-line). Często zdarza się, że nawet jeśli sklep posiada stronę mobilną, to płatność za zakupy i tak przebiega w tradycyjny internetowy sposób. Dlatego też kolejnym naszym krokiem, ważnym dla rozwoju m-commerce, będzie dostarczenie płatności e-przelewem (tzw. pay-by-link) wykonywanym z poziomu telefonu w równie prosty sposób, jak odbywa się to w przypadku kart - mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska.
W Polsce obecnie powstają również liczne mobilne aplikacje płatnicze oferowane przez banki, w tym IKO i PeoPay, które odpowiednio zyskały już 100 tys. i 40 tys. użytkowników. Na świecie rozwijają się takie rozwiązania jak choćby Google Wallet, Square czy PayPal Beacon. To ostatnie bazuje na
geo-lokalizacji z wykorzystaniem technologii bluetooth i Square. Umożliwia robienie zakupów niemal
„z ulicy”, bez konieczności zbliżania telefonu do czytnika.
Kolejnym krokiem milowym w rozwoju płatności mobilnych są zakupy on-line na raty czy kredyt internetowy, o przyznaniu którego decyzja zapadnie w ciągu kilkunastu sekund.
„Przewidujemy, że do 2020 roku, a może nawet wcześniej, bankowość mobilna będzie miała większy udział w rynku niż bankowość on-line. Już teraz na świecie mówi się coraz częściej o m-commerce, który odgrywa coraz większą rolę w e-commerce. Z płatnościami mobilnymi będzie podobnie” – dodaje Marcin Łaszkiewicz. „W Polsce, podobnie jak na świecie, jesteśmy na początku tej drogi. Ważne jest, aby wszystkie zainteresowane podmioty zrozumiały, że system płatności mobilnych wspiera nie tylko handel elektroniczny, ale także tradycyjny. Bez jednej wizji przyszłości, i lepszego ‘User Experience’, trudno będzie zaoferować klientom rozwiązania, które jeszcze bardziej przekonają ich do płacenia za pomocą smartfonów i innych urządzeń mobilnych, a na tym powinno zależeć zarówno bankom, jak i operatorom komórkowym i handlowcom” – podsumowuje ekspert Deloitte.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)