Aplikacje bankowe - bankowość zawsze pod ręką
2014-04-22 09:40
Aplikacje bankowe na telefon zyskują na popularności © Artur Marciniec - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bankowość mobilna coraz ważniejsza
Z badań TNS Polska wynika, że już 44 procent Polaków używa smartfona. Nie dziwi więc, że coraz większe grono z nas przekonuje się również do aplikacji bankowych na telefon. Dlaczego zyskują one na popularności?Główną przyczyną jest przede wszystkim wygoda. Pozwalają one posiadaczom smartfonów - urządzeń, które i tak mamy praktycznie zawsze przy sobie - zarządzać swoim rachunkiem z każdego miejsca i o każdej porze. Zakres funkcjonalności, jakie zapewniają, zależy od oferty danego banku, ale wszystkie umożliwiają sprawdzanie stanu swojego konta oraz zlecanie przelewów. Dodatkowo, zalogowanie się do banku przez mobilną aplikację jest zwykle znacznie szybsze i łatwiejsze, niż poprzez stronę internetową.
– Z bankowości mobilnej korzysta obecnie około 10-15 proc. osób posiadających dostęp do bankowości internetowej, ale zainteresowanie tą formą zarządzania kontem stale rośnie. Usługa ta powoli staje się standardem, a banki intensywnie pracują nad zaproponowaniem klientom ciekawych rozwiązań, które pozwolą wyróżnić ich aplikację spośród szeregu pozostałych – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej Meritum Banku.
fot. Artur Marciniec - Fotolia.com
Aplikacje bankowe na telefon zyskują na popularności
Podstawowe funkcje
Sprawdzanie stanu konta to funkcja, z której korzystamy najczęściej. Obserwując ludzi stojących w kolejkach do kas w supermarketach można przekonać się, jak wiele osób sięga po telefon, by sprawdzić, ile pieniędzy mają na koncie lub karcie, którą zamierzają uregulować rachunek.
– To prosta funkcja, ale ogromna wygoda. Dzięki niej klienci nie muszą pamiętać wszystkich wydatków z danego dnia czy tygodnia i liczyć w głowie, jaki jest w danej chwili stan ich konta – mówi ekspertka Meritum Banku – Taką informację mają zawsze pod ręką, w telefonie. A jeśli okaże się, że na rachunku jest za mało pieniędzy, mogą szybko zlecić przelew z konta oszczędnościowego i nim dojdą do kasy, poziom dostępnych środków będzie już wystarczający – dodaje. Powyższy przykład pokazuje, że warto zwrócić uwagę, jak wygląda logowanie do aplikacji. Niektóre banki wymagają jedynie 4- lub 6-cyfrowego kodu PIN, inne zaś wpisania hasła używanego do logowania w bankowości internetowej, a niekiedy także loginu. Pierwsze rozwiązanie jest zdecydowanie wygodniejsze.
Wśród oferowanych na rynku aplikacji znajdziemy takie, które pozwalają dokonywać przelewów na dowolne rachunki, w tym do urzędów skarbowych i ZUS, co ma niebagatelne znaczenie dla klientów posiadających konto firmowe, a także takie, które wymagają wcześniejszego zdefiniowania tzw. zaufanych odbiorców i tylko oni mogą otrzymać przelew zlecony za pośrednictwem bankowości mobilnej. Ciekawym rozwiązaniem, które wykorzystują możliwości techniczne, jakie zapewniają smartfony są fotoprzelewy. Korzystając z tej funkcjonalności zamiast wpisywać wszystkie dane potrzebne do zlecenia przelewu wystarczy zrobić zdjęcie faktury, którą musimy opłacić. System automatycznie odczyta z niej wszystkie dane i przedstawi do akceptacji gotowy do wysłania przelew.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)