Płatności mobilne: najnowsze trendy
2014-06-25 10:12
Przeczytaj także: Segment bankowości mobilnej coraz silniejszy
6. One-click-payment
Czyli dążenie do realizowania procesu płatności jednym kliknięciem, które na razie udało się tylko Amazonowi, a w Polsce mytaxi. Każde kolejne dotknięcie ekranu rozprasza użytkownika i zmniejsza szansę na finalizację transakcji. Szczególnie ryzykowne jest przekierowanie użytkownika na zewnętrzną stronę banku lub pośrednika. Tu szanse, że przejdzie on cały proces spadają dramatycznie – strona może się niepoprawnie wyświetlać, a chwilowa przerwa w transmisji danych spowoduje komunikaty o błędzie.
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi: Jako pierwsi na rynku taxi wprowadziliśmy płatności realizowane całkowicie w ramach aplikacji, bez konieczności korzystania z czytników zewnętrznych czy przechodzenia na strony obsługujące transakcje mobilne. Korzysta z nich już 40% pasażerów. W ten sposób budujemy ich lojalność i przewagę konkurencyjną. Przy płatności kartą zastąpiliśmy konieczność wpisywania każdorazowo numeru CCV kodem PIN. Dzięki temu taksówkę można zamówić i zapłacić za nią posiadając przy sobie wyłącznie telefon.
7. Łatwa integracja ważniejsza niż cena
Nowe rozwiązania płatnicze chcąc szybko zbudować zasięg, muszą zaoferować akceptantom wyjątkowo łatwą integrację z ich systemem sprzedaży. W czasie gdy różnice w prowizjach pomiędzy konkurencyjnymi systemami wynoszą dziesiąte części procenta transakcji, wygra ten, kto zaoferuje system dla klienta najbardziej komfortowy i bezpieczny, a dla akceptanta łatwy w implementacji i skalowalny.
Michał Rokosz, dyrektor zarządzający foodpanda.pl: Przy wyborze systemów płatności dostępnych w naszym serwisie kierujemy się przede wszystkim łatwością ich wdrożenia. Jeżeli ktoś przyjdzie z ofertą o cenie minimalnie niższej niż ta, którą mamy wynegocjowaną z obecnymi partnerami, musimy doliczyć do tego też czas pracy informatyków. Często po przeprowadzeniu takiej kalkulacji okazuje się, że inwestycja zwróci się w najlepszym wypadku po roku.
8. Rosnąca grupa użytkowników-seniorów
Już 44% telefonów na rynku to smatfony przystosowane do obsługi płatności. Choć nowe technologie traktowane są jako domena osób młodych, szybko adaptujących trendy interesująca jest też grupa seniorów korzystających z urządzeń mobilnych. Grupą wiekową, której udział będzie rósł najszybciej wśród klientów sklepów online są osoby w wieku 65+.
Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży DialCom24: Wyraźnie widać, że osoby starsze przekonują się do zakupów online. Uczone przez swoje dzieci swobodnie już porównują ceny albo korzystają ze sklepów internetowych. Szybki rozwój e-commerce w sklepach FMCG w najbliższych latach sprawi że po prostu wygodniej będzie im zamawiać duże zakupy do domu. Stąd już tylko krok do korzystania z płatności mobilnych.
Monika Kremblewska,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)