Nowa, ulepszona aplikacja IKO
2014-08-21 13:16
IKO przyspiesza © vadymvdrobot - Fotolia.com
Właśnie pojawiła się najnowsza odsłona aplikacji IKO. Zgodnie z zapewnieniami PKO Banku Polskiego ma być nie tylko znacznie szybsza, ale i wzbogacona o nowe, użyteczne funkcje, m.in. geolokalizację.
Przeczytaj także: PKO BP: IKO dla dzieci już działa
Prawie 185 tysięcy użytkowników IKO dokonało już łącznie ponad milion transakcji swoimi telefonami w sklepach stacjonarnych, internetowych, w bankomatach, a także przelewając środki na numer telefonu odbiorcy. Każdego dnia grono osób korzystających z telefonu z aplikacją IKO jako instrumentu płatniczego powiększa się o kilkuset nowych użytkowników i to tempo nie spada od początku funkcjonowania aplikacji na rynku.Dla telefonów z systemami Android i iOS dostępna jest nowa wersja IKO, która jako aplikacja natywna, a więc dostosowana do poszczególnych platform w oparciu o dedykowany dla nich język programowania, działa teraz znacznie szybciej, pozwalając jeszcze wygodniej dokonywać zakupów telefonem. W kolejnych dniach nowe IKO będzie także udostępnione dla osób korzystających z telefonów z systemami Windows Phone, BlackBerry, Symbian oraz tych obsługujących język Java.
- Nie przestajemy pracować nad rozwojem IKO i wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, czego efektem jest nowa wersja aplikacji – wyraźnie szybsza, wygodniejsza w użytkowaniu i z nowymi funkcjami. Nowe IKO stanie się podstawą do szybkiego rozwoju nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej i jest to jeden z głównych kierunków rozwoju PKO Banku Polskiego – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
fot. mat. prasowe
Poza poprawą szybkości działania, IKO zostało także wyposażone w nowe funkcje:
- Szybka płatność umożliwiająca wyświetlenie kodu IKO przed zalogowaniem do aplikacji. Każdego dnia można dokonać maksymalnie 3 szybkich płatności w sklepach stacjonarnych do kwoty 50 zł każda, potwierdzając je przyciskiem „OK”. Pozostałe transakcje w sklepach stacjonarnych, internetowych i bankomatach w ramach szybkiej płatności wymagają potwierdzenia kodem PIN do aplikacji. Funkcja szybkiej płatności jest domyślnie nieaktywna, można ją włączyć w ustawieniach aplikacji IKO. Szybka płatność jest dostępna w telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone;
- Ponowienie przelewu – dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu dokonywanego w przeszłości zaciągają się automatycznie;
- Przelew zwrotny - dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu przychodzącego zaciągają się automatycznie.
W nowym IKO poprawiona została także geolokalizacja, w której obiekty są grupowane na mapie, nawigacja jest łatwiejsza i szybsza, dodano dynamiczne doładowywanie elementów, a także aktywne wyszukiwanie według mechanizmu search-as-you-type. Ponadto nowa wersja IKO jest kompatybilna z aplikacjami, z których korzystają osoby niewidome.
Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (App Store, Google Play lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja (w przypadku portmonetki IKO wystarczy usunąć starą wersję aplikacji, pobrać nową i dokonać ponownej aktywacji na telefonie).
Przeczytaj także:
Najnowsza wersja IKO już dostępna
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)