Podejrzana e-faktura? Nie daj się naciągnąć!
2014-10-16 12:27
Przeczytaj także: Gdzie NIE logować się na konto bankowe?
Wygoda i kontrola
Regulowanie opłat za pośrednictwem usługi typu invoobill jest nie tylko bezpieczne, ale i wygodne. Nie musimy pamiętać o każdej fakturze z osobna, tracić czasu na logowanie do wielu e-BOKów różnych usługodawców, czy przepisywać numerów kont ryzykując pomyłkę.
- Aby zapłacić rachunek za telefon, Internet czy prąd korzystając z usługi invoobill, wystarczy zalogować się do swojego banku i - w odpowiedniej zakładce - jednym kliknięciem zaakceptować transakcję - tłumaczy J. Wysocki. - Dzięki temu, że wszystkie rachunki gromadzone są w jednym miejscu, oszczędzamy czas i zyskujemy większą kontrolę nad swoimi wydatkami - dodaje.
Zdaniem Krzysztofa Blinowskiego, menedżera produktu w Departamencie Produktów Zarządzania Środkami Finansowymi ING Banku Śląskiego S.A., specyfika usługi, która zapewnia możliwość akceptowania i dokonywania płatności jednym kliknięciem przy zachowaniu pełnej kontroli nad terminem realizacji i wysokością wydatków sprawia, że konsumenci coraz częściej decydują się na zamianę tradycyjnych rachunków na ich elektroniczne odpowiedniki. K. Blinowski zwraca również uwagę na przykłady pochodzące z wielu europejskich państw, które pokazują, że bankowość elektroniczna, jako centrum zarządzania domowymi finansami, to idealne miejsce na otrzymywanie i przechowywanie dokumentów powiązanych z płatnościami.
- Nie ma obecnie na rynku drugiego rozwiązania, które w takim stopniu odpowiada na potrzeby klientów - podsumowuje K. Blinowski.
Ten system, łączący bezpieczeństwo i wygodę, doskonale sprawdza się np. w Play. Klienci sieci otrzymują e-fakturę bezpośrednio na portal play24.pl i tam mogą sprawdzać wszystkie szczegóły dotyczące rozliczeń. Dzięki aktywacji usługi Przelew do Play, po wystawieniu elektronicznej faktury, dostają natomiast automatycznie przygotowaną płatność, którą akceptują za pomocą internetowego konta bankowego.
- W tej chwili jest to najbezpieczniejszy sposób płatności w Internecie - mówi Andrzej Kulesza z Play. - Nie jest możliwe nieautoryzowane wprowadzenie zmian w komunikacji pomiędzy operatorem a bankiem. Dlatego Play jako jedna z pierwszych firm w Polsce, już w 2010 roku, zdecydował się na udostępnienie usługi invoobill. Od tego czasu jej popularność wśród naszych klientów wciąż rośnie. Rynek zmierza w kierunku dostarczania faktur do jednego systemu, z którego klienci będą mogli je bezpiecznie opłacić. Maile z fakturami to mało bezpieczna forma dostarczania dokumentów, od której powinniśmy odchodzić, co nie odbędzie się bez współpracy z klientami - dodaje A. Kulesza.
W dobie powszechnego dostępu do Internetu i postępującej elektronizacji wielu dziedzin życia trudno jest uniknąć zagrożenia cyberprzestępczością. Na szczęście można je skutecznie minimalizować. W przypadku phishingu eliminowanie niebezpieczeństw wymaga przede wszystkim świadomości ich istnienia, zarówno po stronie usługodawców, jak i klientów. A dzięki wykorzystaniu nowoczesnych usług ułatwiających realizację płatności może to być całkiem proste. Dostarczanie faktur do jednego, zamkniętego systemu, z którego klienci będą mogli je bezpiecznie opłacić, to ważny element walki z phishingiem.
Przeczytaj także:
Atak phishingowy na klientów PKO BP
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
płatności w Internecie, phishing, EBPP, invoobill, bankowość elektroniczna, e-faktury
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)