mBank rewolucjonizuje sieć sprzedaży
2014-11-06 13:49
Video-walle © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: mBank i MultiBank: konto firmowe online bardziej dostępne
Sieć sprzedaży mBanku liczy obecnie 178 placówek. Zgodnie z nową kocepcją, zostaną one podzielone na dwa rodzaje, zależnie od sprawowanych w nich funkcji. W centrach handlowych powstaną oddziały zapewniające szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie. W budynkach biurowych zostaną z kolei uruchomiane centra doradcze, w których klienci będą mogli spokojnie porozmawiać o swoich finansach – pierwsza taka placówka funkcjonuje już od czerwca w Szczecinie. Z kolei w łódzkiej Manufakturze wystartował właśnie premierowy lekki oddział.Inwestycja w ramach sieci sprzedaży banku zaplanowana jest do 2018 roku, a wartość projektu wynosi ponad 70 mln zł – wprowadzane rozwiązanie ma jednak przynieść roczne oszczędności na poziomie 50 mln zł dzięki lepszemu zarządzaniu wynajmowanymi powierzchniami. Głównym założeniem jest jednak dostosowanie oferty banku do potrzeb współczesnego, mobilnego klienta.
fot. mat. prasowe
Lekki oddział
Projekt przebudowy sieci sprzedaży to pierwsza tak kompleksowa strategia na rynku bankowym, będąca odpowiedzią na pytanie, jak powinny zmienić się placówki bankowe, by lepiej pasować do preferencji klientów oraz mobilnych trendów. Dziś przeciętny klient codzienne transakcje realizuje sam, a do oddziałów przychodzi załatwić konkretną sprawę. Czynności te różnią się charakterem, czasem trwania oraz stopniem złożoności. Dlatego bank zdecydował się na powołanie dwóch rodzajów placówek i rozdzielenie ich funkcji. Jesteśmy przekonani, że ten model się sprawdzi – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki odpowiedzialny za projekt.
mBank już od kilku lat lokalizuje swoje punkty w centrach handlowych, co przynosi oczekiwane rezultaty.
Zebrane dane wyraźnie pokazują, że handel przeniósł się do dużych centrów, gdzie klienci nie tylko chętnie robią zakupy, ale i załatwiają drobne sprawy bankowe. Po przeniesieniu jednej z placówek banku do takiego centrum, liczba sprzedanych w oddziale rachunków wzrosła w ciągu roku niemal o 100 proc., a liczba spotkań z klientami w tym samym czasie zwiększyła się o ponad 80 proc. – wyjaśnia Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
Lekka placówka mBanku to nowość nie tylko ze względu na jej format, ale również zastosowane rozwiązania technologiczne. Klientów do oddziału przyciągać mają ultra-nowoczesne interaktywne ekrany z funkcją kinect (reagującą na ruch) – angażujące potencjalnych konsumentów – oraz video-walle, które w rewolucyjny sposób zmieniają sposób prezentacji oferty w placówkach bankowych (klient będzie przeglądać ofertę, dotykając ekranów; w personalizacji oferty pomogą zainstalowane nad ekranami kamery).
fot. mat. prasowe
Video-walle
Wśród ofert dostępnych w centrach handlowych pojawią się m.in. mOkazje – jest to unikalny program rabatowy, który pozwala oszczędzać na zakupach. Zniżki, po wybraniu interesującej klienta oferty, naliczane są automatycznie, a okazje „łączą się” z innymi promocjami w sklepach i punktach usługowych.
Liczba dostępnych dla klientów detalicznych placówek nie ulegnie zmianie, podobnie jak nie zmieni się liczebność oddziałów dla klientów korporacyjnych. Będą one przystosowane do obsługi wszystkich klientów: detalicznych, korporacyjnych i private banking. Nowe formaty placówek pojawią się w 87 miastach Polski.
fot. mat. prasowe
miniBankomat
Jak zmieni się funkcjonalność placówek mBanku?
- Lekkie placówki, usytuowane w centrach handlowych, zaoferują sprzedaż i usługi z obszaru produktów podstawowych, tj. konto, karta płatnicza wydawana na miejscu czy kredyt gotówkowy wraz obsługą kasową i przyjmowaniem dyspozycji. Klienci, którzy będą chcieli porozmawiać o innych produktach i usługach, mogą w lekkiej placówce skorzystać z video-połączenia z pracownikiem centrum doradczego banku.
- Ideą centrów doradczych jest oferowanie kompleksowej, często wymagającej czasu obsługi wraz z pełną gamą usług bankowości detalicznej, korporacyjnej i prywatnej oraz produktów wybranych spółek mBanku (np. mLeasingu, mFaktoringu i Domu Maklerskiego mBanku). Oddziały będą powstawać w budynkach biurowych poza lokalizacjami przy głównych ulicach miast – tak, by zagwarantować dobry dojazd i miejsce parkingowe. Centra mają spełniać funkcję komfortowego miejsca spotkań z klientami, a także przestrzeni do pracy dla doradców.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)