Grudniowe wydatki Polaków 2014
2014-12-04 12:26
Przeczytaj także: Ponad połowa Polaków wyda na świąteczne zakupy powyżej 500 zł
Kogo skuszą świąteczne promocje?
Polacy w czasie Świąt zachowują zdrowy rozsądek, co znajduje odzwierciedlenie w stosowanych przez nich strategiach zakupowych – niemal 2/3 ankietowanych kupując, stara się zaoszczędzić.
Niezmiennie od trzech lat wśród najpopularniejszych taktyk są:
- Robienie zakupów wg listy (49%),
- Rozkładanie zakupów w czasie (46%),
- Kupowanie części rzeczy na wyprzedażach lub w promocji (34%).
Co ciekawe, prawie 3 razy więcej ankietowanych niż w ubiegłym roku postara się unikać miejsc (np. centrów handlowych) i sytuacji (np. wyprzedaży świątecznych), w których łatwiej o nieprzemyślane zakupy.
Święta z najbliższymi
Rodzina, tradycja, religia – według respondentów PAYBACK Opinion Poll te słowa najlepiej oddają istotę świąt Bożego Narodzenia. Większość badanych spędzi je właśnie w rodzinnym gronie – jako gospodarz (61%) albo udając się w gościnę do swoich bliskich (37%). 60% ankietowanych zasiądzie do wigilijnego stołu z więcej niż pięcioma osobami.
W okresie okołoświątecznym Polacy lubią się dzielić – 74% okaże pomoc najuboższym, m.in. kupując produkty marek biorących udział w specjalnych akcjach charytatywnych (29%) albo przygotowując paczki z żywnością (25%).
Telewizyjny sylwester bez fajerwerków
Rok 2015 większość ankietowanych przywita w gronie przyjaciół (38%) albo najbliższej rodziny (34%), bawiąc się na tzw. domówce (50%) albo siedząc przed telewizorem (31%).
W związku z tym połowa respondentów nie poniesie żadnych kosztów związanych z opłatą za wstęp, nocleg czy dojazd. Większość osób nie zamierza też wydać nic na strój czy fajerwerki (odpowiednio: 61% i 57%). Kupimy za to jedzenie i napoje wyskokowe. Podobnie jak w zeszłym roku, 40% ankietowanych na produkty spożywcze przeznaczy do 100 zł, około 25% – do 300 zł. Na alkohol blisko połowa (48%) przeznaczy do 100 zł.
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)