eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweLepsza kondycja bankowości internetowej

Lepsza kondycja bankowości internetowej

2014-12-28 16:55

Lepsza kondycja bankowości internetowej

Przybywa użytkowników bankowości internetowej © Brian Jackson - Fotolia.com

W trzecim kwartale 2014 roku całkowita liczba bankowych rachunków internetowych klientów indywidualnych sięgnęła 23,4 miliona, odnotowując ponad 5-cioprocentowy wzrost kwartalny i 13-proc. w ujęciu rocznym – wynika z 16. edycji raport NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.

Przeczytaj także: Jak COVID-19 zmienił bankowość?

Zbliżony wzrost wystąpił wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec września, do bankowości elektronicznej dostęp miało 2,05 mln podmiotów, o 2 procent więcej niż w II kwartale i niemal 9 procent niż rok temu.

Po trzecim kwartale 2014 r. liczba klientów indywidualnych mogących korzystać z usług bankowych przez Internet wzrosła do 24,4 miliona. W ciągu trzech miesięcy klienci podpisali 1,1 mln nowych umów, a w stosunku do III kw. roku 2013 - prawie 3 miliony więcej.

Pomimo istnienia możliwości korzystania z obsługi rachunku przez Internet, nie wszyscy klienci banków z niej korzystają. Na koniec III kwartału liczba aktywnych klientów bankowości internetowej wyniosła 12,6 mln. W ciągu trzech miesięcy przybyło 350 tys. aktywnych użytkowników, a w ciągu roku – 700 tys.

Liczba aktywnych klientów bankowości internetowej w 2014 roku utrzymuje się na względnie stałym poziomie. Po trzecim kwartale, w odniesieniu do całkowitej liczby osób posiadających umowę bankowości internetowej, to nieco ponad 51 proc.

– Kluczowymi czynnikami mogącymi decydować o skłonności do wykorzystania tego kanału są edukacja i poziom świadomości finansowej oraz rozwój infrastruktury IT. Pozytywna opinia w zakresie bezpieczeństwa bankowości internetowej w dużej mierze jest kształtowana przez doświadczenie. Najsilniejsze przekonanie w tym zakresie mają osoby do 39 roku życia oraz klienci z wyższym wykształceniem, natomiast relatywnie największy sceptycyzm obserwujemy wśród klientów banków z obszarów wiejskich. Jest to zapewne uwarunkowane gorszą jakością usług telekomunikacyjnych, stanem sieci i dostępnością internetu – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: