eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyPorady finansoweBankowość mobilna. Która aplikacja najlepsza?

Bankowość mobilna. Która aplikacja najlepsza?

2015-03-25 00:16

Bankowość mobilna. Która aplikacja najlepsza?

Która aplikacja mobilna jest najlepsza? © vege - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Zapewne każdemu z nas zdarzyło się chociaż raz skorzystać z bankowości mobilnej. Szeroki wybór opcji i łatwy dostęp do konta gwarantują nam aplikacje. Jest to bardzo pomocne i innowacyjne rozwiązanie. W Polsce z bankowości mobilnej korzysta już przeszło dwa miliony użytkowników dziennie. Która aplikacja jest najbardziej intuicyjna i użyteczna? Eksperci TotalMoney.pl postanowili to sprawdzić!

Przeczytaj także: Czym jest instrument płatniczy? Najważniejsze informacje

Z danych udostępnionych przez PRNews.pl wynika, że w IV kwartale 2014 r. niemal 3,5 miliona Polaków była aktywnymi użytkownikami bankowości mobilnej. Aktywnymi, czyli takimi, którzy co najmniej raz w miesiącu logują się do aplikacji bankowości mobilnej lub wersji lite serwisu internetowego. Dlaczego Polacy coraz chętniej wykorzystują swoje telefony i tablety do realizacji transakcji bankowych? Zapytaliśmy o to Tomasza Niewiedziała dyrektora Obszaru Bankowości Mobilnej i Internetowej Banku Zachodniego WBK, banku, który wg stanu na IV kwartał 2015 r. mógł pochwalić się największą liczbą aktywowanych aplikacji mobilnych (na koniec IV kwartału było ich 532,7 tysiąca). Jego zdaniem coraz mniej obawiamy się nowych, innowacyjnych rozwiązań, a coraz częściej postrzegamy je jako użyteczne i bezpieczne. „Co więcej, poszerza się także grono osób otwartych na technologiczne nowości i bardzo chętnie po nie sięgających. W tym momencie banki są już na takim etapie, że nie tylko zdają sobie sprawę, że muszą sprostać oczekiwaniom klientów, ale przede wszystkim same je przewidują, szybko reagują i wypracowują zaawansowane technologicznie i użyteczne rozwiązania” – dodaje Tomasz Niewiedział. Innymi słowami: możliwość zarządzania swoimi finansami w każdym miejscu i czasie jest teraz dla części klientów banków „tak oczywista jak oddychanie”.

Redakcja TotalMoney.pl przyjrzała się aplikacjom mobilnym, z jakich korzystać mogą klienci polskich banków. Naszymi „królikami doświadczalnymi” zostały banki będące udziałowcami Polskiego Standardu Płatności, który na początku lutego 2015 r. uruchomił usługę BLIK – Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank oraz PKO Bank Polski. Sprawdziliśmy m.in., jakie czynności mogą być za jej pośrednictwem wykonywane, na jakich systemach operacyjnych można je instalować, a także czy wyróżniają się one czymś szczególnym (np. posiadają funkcjonalności, jakich nie mają inne aplikacje bankowości mobilnej).

fot. vege - Fotolia.com

Która aplikacja mobilna jest najlepsza?

Liderem innowacyjności jest rozwiązanie Banku Zachodniego WBK.


Pod względem podstawowych funkcjonalności wszystkie porównywane przez nas aplikacje bankowości mobilnej są do siebie podobne. Ich użytkownik może m.in. sprawdzić stan konta, wykonać przelew czy doładować telefon komórkowy. Nawet jednak te podstawowe czynności mogą być wykonywane w sposób łatwiejszy. Dobrym przykładem może tu być wykonanie przelewu – zamiast wypełniać poszczególne pola przelewu można zeskanować znajdujący się na fakturze QR kod, a dzięki zawartym w nim danych pola przelewu uzupełnią się automatycznie. Z takiego udogodnienia mogą korzystać klienci Banku Zachodniego WBK oraz Banku Millennium. Wszystkie porównywane przez nas aplikacje dostępne są na najpopularniejsze mobilne systemy operacyjne: Android, iOS i WindowsPhone. Dodatkowo, aplikacje Banku Millennium, ING Banku Śląskiego i PKO BP dostępne są też na BlackBerry 10 (aplikację PKO BP można pobrać także na urządzenia z Symbianem i Javą).


Smartfon jest urządzeniem, które praktycznie zawsze mamy przy sobie. Dlaczego więc nie wziąć za jego pośrednictwem kredytu gotówkowego? Mogą się przecież zdarzyć sytuacje, w których będziemy musieli szybko podjąć decyzję o zakupie i nie będziemy mieli czasu na odwiedzenie placówki banku. Możliwość wzięcia kredytu gotówkowego za pośrednictwem aplikacji mobilnej nie jest czymś powszechnym. Funkcjonalność taką znaleźliśmy tylko w aplikacjach Banku Zachodniego WBK, Banku Millennium i mBanku. Na Plus wyróżnia się tu aplikacja BZ WBK. W tym banku kredyt gotówkowy „mobilnie” może wziąć każdy klient który ma aktywny dostęp do usług BZWBK24 mobile i przygotowaną propozycję produktu kredytowego. Z informacji uzyskanych z BZ WBK wynika, że niemal milion klientów, którzy mają dostęp do bankowości elektronicznej ma przygotowaną ofertę kredytową i mogą z niej skorzystać za pośrednictwem BZWBK24 mobile. Pieniądze na koncie klienta mogą znaleźć się nawet w ciągu 60 sekund od złożenia wniosku kredytowego. Jakie wymagania muszą spełnić osoby chcące wziąć pożyczkę gotówkową przez bankowość mobilną?

 

1 2

następna

oprac. : TotalMoney.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: