Wielkanoc - czas na ubezpieczenie sklepu
2015-04-01 15:25
Ubezpieczenie sklepu to konieczność © highwaystarz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ubezpieczenia dla MSP: 5 głównych trendów
Właściciele sklepów najczęściej korzystają z typowych ubezpieczeń dla przedsiębiorców. Polisy te uwzględniają ochronę mienia przed skutkami zdarzeń losowych, jak np. zalanie, pożar czy akty wandalizmu. Zainteresowaniem przedsiębiorców z branży handlowej cieszy się również ubezpieczenie z tytułu szkód doznanych przez klienta z powodu sprzedaży wadliwego produktu. Jednak już nieco rzadziej detaliści korzystają z ochrony ryzyk charakterystycznych dla prowadzonej działalności gospodarczej, takich jak np. ubezpieczenie urządzeń od awarii. A wystarczy właśnie awaria lub przerwa w dostawie prądu, by produkty w chłodziarkach rozmroziły się, a właściciel zamiast zysków poniósł straty.– W okresach większego zatowarowania wzrasta zainteresowanie ubezpieczeniami sklepów. Wybierając polisę, warto jednak dodatkowo sprawdzić, czy w okresach wzmożonej sprzedaży, w których rośnie wartość towarów na stanie, ubezpieczenie „odpowie” na zwiększoną potrzebę ochrony. Polisa powinna odzwierciedlać ten mechanizm, zapewniając m.in. automatyczne zwiększenie sumy ubezpieczenia środków obrotowych w okresach większego popytu, takich jak święta – wyjaśnia Rafał Klepuszewski, ekspert ds. ubezpieczeń dla MŚP Liberty Ubezpieczenia.
fot. highwaystarz - Fotolia.com
Ubezpieczenie sklepu to konieczność
Ochrona przed wandalami
Sklepy bywają też narażone na akty wandalizmu (np. graffiti), czy stłuczenie, dlatego ich właściciele powinni pomyśleć m. in. o ochronie różnego rodzaju elementów szklanych (witryn, drzwi czy neonów reklamowych).
Istotnym elementem ubezpieczenia jest też ochrona od kradzieży z włamaniem. Warto sprawdzić, czy dana polisa gwarantuje również pokrycie dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku powstałej szkody, np. naprawy uszkodzonych zabezpieczeń antywłamaniowych.
Przydać się może również assistance firmowe, zapewniające dostęp do szybkich interwencji serwisantów, elektryków, hydraulików i innych specjalistów. W niektórych towarzystwach assistance obejmuje nawet dozór mienia czy pomoc prawną.
Bezpieczny klient i pracownik
Wzmożony ruch sprzedażowy przed Wielkanocą to nie tylko więcej klientów. To także więcej okazji do wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. Przykładowo, klient może poślizgnąć się lub potknąć w sklepie i złamać nogę. A że konsument jest coraz bardziej świadomy swoich praw, zapewne wystąpi wtedy z roszczeniem o odszkodowanie do właściciela sklepu. W takiej sytuacji przydatne jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC). Ewentualne świadczenie dla poszkodowanego będzie wypłacane właśnie z tej polisy i nie obciąży rachunku właściciela sklepu. Warto tutaj pamiętać, że w skrajnych przypadkach roszczenia osób trzecich mogą doprowadzić do paraliżu, a nawet zamknięcia sklepu.
Dobrym rozwiązaniem jest także dodatkowe zabezpieczenie pracowników – od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ochrona zadziała m.in. wówczas, gdy w wyniku wykonywania swoich obowiązków poparzą się lub doznają trwałego uszczerbku na zdrowiu.
Elastyczna polisa
Każda branża jest inna i rządzi się swoimi prawami, dlatego powinno się zadbać o ochronę ryzyk specyficznych dla prowadzonej działalności handlowej oraz taką, która uwzględnia też zmienne potrzeby w zależności od sezonu sprzedażowego. Ubezpieczenie można skomponować samodzielnie lub skorzystać z gotowych, dostępnych na rynku rozwiązań dedykowanych sklepom detalicznym.
– To wygodniejsza opcja, bo „szyte na miarę” oferty dla małych i średnich przedsiębiorców często już w podstawowym zakresie chronią od wyżej wymienionych ryzyk. Dodatkowo właściciel sklepu może ubezpieczyć się od ryzyk charakterystycznych tylko dla swojej branży, wystarczy wybierać odpowiedni pakiet. Istotne, by wybór polisy był przemyślany i wynikał ze specyfiki prowadzonej działalności – podkreśla Rafał Klepuszewski.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)