Płatności mobilne osiągną 1 trylion dolarów
2015-04-07 00:20
Przeczytaj także: Płatności mobilne zdetronizują karty płatnicze?
Płatności mobilne Blik
Na polskim rynku wygodny okazał się również nowy system płatności mobilnych Blik. Wystarczy telefon i jednorazowy kod z aplikacji mobilnej banku, aby wygodnie płacić za zakupy lub wypłacać gotówkę z bankomatu. Z systemu mogą obecnie korzystać klienci Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz PKO Banku Polskiego. W planach są kolejne banki. System Blik daje możliwość realizowania płatności również w sklepach tradycyjnych, możliwe jest także wypłacanie gotówki z bankomatów bez użycia karty. Blik umożliwia generowanie specjalnych czeków, dzięki którym można ułatwić dostęp do pieniędzy swoim bliskim. Z Blika można korzystać niezależnie od operatora komórkowego. Gwarancją bezpieczeństwa w trakcie użytkowania jest sześciocyfrowy kod ważny przez 2 minuty. Ponadto każdą transakcję powyżej 50 PLN autoryzuje się poprzez wpisanie kodu PIN.
U progu ery m-commerce
Patrząc na raporty dotyczące „mobilności” społeczeństwa, trudno oprzeć się wrażeniu, iż stoimy u progu ery m-commerce. Coraz więcej zakupów będziemy robić przy użyciu urządzeń mobilnych - pod wpływem wygody, nagłej potrzeby, ale i coraz skuteczniejszych kampanii marketingowych. Poza tym współczesny klient często korzysta z wielu urządzeń i na każdym z nich chce mieć dostosowane funkcjonalnością rozwiązanie, szczególnie to dotyczące płatności.
Jak to powinno wyglądać w praktyce? Gdy sklep internetowy tworzy swoją aplikację do robienia zakupów na urządzenia mobilne, nowoczesny operator płatności taki jak np. Dotpay powinien udostępnić biblioteki do aplikacji mobilnych (SDK). Wykorzystując to narzędzie, sklep może łatwo zaimplementować do swojej aplikacji płatności internetowe. Dodatkowo Dotpay udostępnia swoim klientom rozwiązania, umożliwiające prezentowanie strony płatności w wersji responsywnej. Dzięki temu kupujący bez względu na to czy zakupów dokonuje z PC czy na smartfonie, układ strony na której przechodzi do płatności będzie dostosowany do urządzenia. Innymi słowy, strona wyboru kanału płatności dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia, na jakim jest oglądana, zwiększając tym samym komfort i atrakcyjność procesu. – dodaje Bernadetta Madej
Polskie systemy oferujące płatności online - np. Dotpay - posiadają szeroką gamę usług, w której wielu przedsiębiorców może znaleźć najlepsze rozwiązanie dla własnej działalności.
W systemie Dotpay można płacić wszystkim wiodącymi metodami płatności online: za pośrednictwem karty kredytowej Visa i MasterCard, jak również korzystając z szybkiego e-transferu, przelewu internetowego czy nawet SKycash, mPay i BLIK. Dzięki płatnościom mobilnym, klienci otrzymują możliwość łatwego, bezpłatnego oraz natychmiastowego opłacenia zamówionego towaru lub usługi. Oszczędzają przy tym czas i uzyskują poczucie bezpieczeństwa.
Zaistnieć w erze mobilnych płatności
Niezmiernie ważne jest, by dostosować formę i treść oferty do wykorzystywanego sprzętu czy oprogramowania przez e-konsumentów. Kanał mobilny otwiera zupełnie nowe możliwości dla e-sprzedawców, również dla usługodawców działających na potrzebę chwili - kwiaciarni, cateringów czy przewozu osób. Zrozumienie specyfiki tej gałęzi e-commerce, przyzwyczajeń użytkowników smartfonów oraz współpraca z odpowiednim operatorem płatności może być drogą do zaistnienia w kanale sprzedaży mobilnej zarówno dla już rozpoznawalnych, jak i początkujących firm.
Przeczytaj także:
Jak wybrać bramkę płatniczą do sklepu internetowego?
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)