eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweDoładowanie telefonu już w IKO

Doładowanie telefonu już w IKO

2015-06-15 15:10

Doładowanie telefonu już w IKO

Doładowanie telefonu już w IKO © Kenishirotie - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Nowe funkcje IKO już dostępne. Od dzisiaj użytkownicy aplikacji mogą przy jej pomocy doładowywać telefon, podglądać szczegóły dotyczące zleceń stałych, kart i kredytów oraz wysyłać prośby o przelew do innych użytkowników aplikacji. Przedstawiciele banku zapewniają, że docelowo IKO zapewni pełną obsługę finansów i zakupów, a prace nad jej rozwojem ciągle trwają.

Przeczytaj także: Masz aplikację IKO? Założysz lokatę

Zdecydowanie najbardziej wyczekiwaną przez użytkowników funkcją jest możliwość doładowywania telefonu, z której skorzystać będą mogli wszyscy, którzy posiadają aparaty na kartę w sieciach Plus, T-Mobile, Heyah, Play, NJU Mobile oraz Orange. Teraz, aby zasilić swoje konto wystarczy wybrać w menu głównym ikonkę „Doładowania”. IKO umożliwia także realizację doładowań, które wcześniej zostały zdefiniowane w systemie internetowym w ramach iPKO i Inteligo.

Kolejnymi nowymi użytecznościami dostępnymi w ramach IKO są możliwość podglądu szczegółów dotyczących zleceń stałych, posiadanych kredytów (także hipotecznych) oraz kart debetowych i kredytowych, w tym również możliwość spłaty zadłużenia powstałego na karcie. Do wszystkich szczegółów prowadzą ikonki „Karty” oraz „Kredyty”.

Od 15 czerwca można także wysyłać prośby o przelew do innego użytkownika IKO. Prośba o przelew to wygodna opcja przypominania innej osobie o zaległej należności lub sposób, w jaki można poprosić znajomych o szybki zastrzyk gotówki. Jeśli odbiorca prośby o przelew wyśle środki, powiadomienie o zrealizowanej transakcji pojawi się w aplikacji. Dodatkowo dostępna jest funkcja „Notyfikacje” - miejsce do którego wpadają powiadomienia o prośbach o przelew oraz przelewach na telefon.

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami Android, iOS, i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (Google Play, App Store lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja.

Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 300 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. - klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 2,7 miliona operacji na łączną kwotę 955 milionów złotych. Od lutego, kiedy to została udostępniona obsługa lokat, użytkownicy IKO założyli prawie 11,5 tys. lokat mobilnych. W każdym tygodniu użytkownicy IKO dokonują średnio ok. 610 tysięcy logowań do aplikacji, dokonując w tym czasie nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

fot. mat. prasowe

Nowe funkcjonalności IKO

Użytkownicy aplikacji mogą przy jej pomocy doładowywać telefon, podglądać szczegóły dotyczące zleceń stałych, kart i kredytów oraz wysyłać prośby o przelew do innych użytkowników aplikacji.


Aplikacja mobilna IKO - rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych - pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. Od tego czasu udało się zbudować sieć akceptacji obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Na bazie płatności IKO powstał polski standard płatności mobilnych BLIK. BLIK to uniwersalna forma realizacji płatności oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez użycia gotówki czy karty płatniczej, zbudowana wspólnie z bankami partnerskimi i Krajową Izbą Rozliczeniową.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: