eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowePrzelew bankowy: jaki powinien być według klientów?

Przelew bankowy: jaki powinien być według klientów?

2015-07-02 10:41

Przelew bankowy: jaki powinien być według klientów?

Przelew w banku ma być szybki © Pio Si - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Klienci banków oczekują, że przelewy będą bezpłatne. Na drugim miejscu znajduje się szybkość realizacji przelewu, a na trzecim – bezpieczeństwo transakcji – wynika z badania “Wizerunek polskiego sektora bankowego”, przeprowadzonego przez Związek Banków Polskich we współpracy z KIR.

Przeczytaj także: Aplikacja mobilna PayU na iOS i Android

W tegorocznym badaniu “Wizerunek polskiego sektora bankowego”, zrealizowanym przez ZBP we współpracy z KIR, 32 proc. ankietowanych klientów banków za najważniejszą cechę przelewu uznało szybkość transakcji. O 1 proc. więcej badanych wskazało na brak opłaty za przelew, z kolei dla 25 proc. najistotniejsze jest bezpieczeństwo transakcji.
Łatwiejszy dostęp do Internetu, m.in. dzięki urządzeniom mobilnym, takim jak smartfony, powoduje, że częściej korzystamy z usług dostępnych od ręki – zauważa Michał Szymański, wiceprezes Zarządu KIR. – Przykładem może być kupno biletu, rezerwacja hotelu czy zakup treści elektronicznych. To oczekiwanie przenosi się na branżę finansową, w tym płatności. Ze względu na sieciowy charakter usług płatniczych, spełnienie rosnących oczekiwań klientów wymaga od banków podejmowania wspólnych działań - zaznacza M. Szymański.

Z udostępnianych przez KIR statystyk systemów rozliczeniowych wynika, że wśród Polaków rośnie zapotrzebowanie na płatności natychmiastowe. Tylko w maju br. klienci banków zlecili ponad 116 tys. takich przelewów o wartości przekraczającej 521 mln zł. W stosunku do danych z maja 2014 r., liczba transakcji zwiększyła się o 67 proc. (z 69,4 tys.), przy równoczesnym wzroście wartości o 74 proc. (z 299 mln zł). Łącznie - od momentu uruchomienia w czerwcu 2012 r. do końca maja 2015 r. - liczba transakcji rozliczonych w systemie Express Elixir przekroczyła 1,86 mln, osiągając wartość 8,6 mld zł.

Choć badanie wykazało stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na usługę przelewu bankowego wykonywanego z wykorzystaniem telefonu (6 proc.), to zdaniem KIR sytuacja ta będzie się zmieniać wraz ze wzrostem popularności bankowości mobilnej.
Już wkrótce klienci banków będą mogli dokonywać płatności typu P2P (person to person), które zlecane będą bezpośrednio na numer telefonu komórkowego drugiej osoby. Przelewy te będą przetwarzane w systemie Express Elixir z wykorzystaniem prowadzonej przez spółkę PSP bazy aliasów. W tym modelu, numer telefonu będzie automatycznie zamieniany na odpowiadający mu numer rachunku bankowego odbiorcy, czyli NRB - zapowiada M. Szymański.

fot. mat. prasowe

Najważniejsze cechy przelewu bankowego

Brak opłat za przelew i szybkość transakcji to dwa najważniejsze dla klientów czynniki


Informacje o badaniu


Badanie zrealizowane zostało w marcu 2015 r. w ramach cyklicznego wielotematycznego badania Omnibus, przeprowadzanego przez TNS Polska na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+. Liczebność próby (N=998).

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: