W 2020 r. smartfony zastąpią portfele?
2015-07-29 12:57
Przeczytaj także: Płatności mobilne - chleb powszedni
„Zlecone przez nas badanie potwierdza, jak istotną rolę w upowszechnianiu płatności mobilnych odgrywają banki – ponad połowa Polaków wskazała, że do dokonywania płatności mobilnych chciałaby wybrać aplikację swojego banku” – dodaje Małgorzata O’Shaughnessy. „Z badania wynika też, że istotnymi czynnikami pomagającymi w przyjęciu się mobilnych rozwiązań płatniczych będą m.in. osobiste doświadczenia konsumenta z aplikacją płatniczą oraz wsparcie rozwiązań przez organizacje płatnicze. Cieszymy się, że podejmowane przez Visa Europe wspólnie z bankami członkowskimi prace nad rozwiązaniami dla płatności mobilnych wpisują się we wskazane preferencje konsumentów”.
Wśród obaw związanych z funkcjonowaniem płatności mobilnych jedną z często wymienianych (32% badanych) jest ograniczona sieć akceptacji. Jednak polski rynek jest doskonale rozwinięty w tym zakresie – przykładowo, mobilnych płatności zbliżeniowych Visa można dokonywać we wszystkich terminalach zbliżeniowych działających w Polsce (to już 80% wszystkich terminali POS), a do końca 2017 r. każdy terminal na rynku ma akceptować takie płatności. Z kolei za pomocą portfela elektronicznego V.me by Visa, który jest dostosowany do urządzeń mobilnych, można już płacić w e-sklepach generujących łącznie niemal 45% obrotów w polskim handlu internetowym.
fot. mat. prasowe
Typy użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce
„Wraz z rozwojem technologii mobilnych i handlu internetowego, jesteśmy świadkami znaczącego wzrostu zainteresowania polskich konsumentów stosowaniem szybszych i wygodniejszych metod płatności. Visa Europe inwestuje rocznie ponad 200 mln euro w innowacje płatnicze, w tym w rozwiązania zwiększające wygodę płatności oraz bezpieczeństwo. Przykładem może być usługa tokenizacji, którą Visa wprowadziła w Europie w kwietniu br. Tam, gdzie mamy do czynienia z pieniędzmi, zupełnie naturalnie mogą pojawić się obawy dotyczące kontroli i bezpieczeństwa. Jednak jak wiemy z doświadczenia, dzielenie się wiedzą na temat działania innowacyjnych rozwiązań pomaga w budowaniu zaufania do produktów a konsumenci bardzo szybko przekonują się o ich zaletach i wygodzie. Widzieliśmy to już przy płatnościach zbliżeniowych – gdzie użytkownicy potrzebowali czasu na poznanie i oswojenie się z nową metodą, obserwowali, jak stosują ją inni, aż wreszcie sami się jej nauczyli, dzięki czemu zanotowaliśmy niebywały wzrost takich płatności w Polsce” – podsumowuje Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.
Przeczytaj także:
Płatności zbliżeniowe. Jak nie stracić danych i pieniędzy?
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
płatności mobilne, płatności telefonem, Visa, płatności zbliżeniowe, NFC, portfel elektroniczny, sposoby płatności
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)