Bankowość mobilna to większa kontrola nad finansami
2015-10-27 12:12
Polacy pokochali bankowość mobilną © pictoores - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polski m-commerce liderem wzrostów w Europie
Okazuje się, że ponad połowa polskich użytkowników bankowości mobilnej zgadza się, że korzystanie z niej pozytywnie przełożyło się na kontrolę nad finansami (52%). Niemal 1/4 respondentów deklaruje, że teraz łatwiej jest opłacać rachunki w terminie (24%), a co piąty badany (21%) przyznaje, że bankowość mobilna w znacznym stopniu zastępuje mu logowanie do systemu bankowego przez komputer.
Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą popularność bankowości mobilnej wśród klientów, ale w ostatnim czasie dynamika tego zjawiska zauważalnie przyśpieszyła. Nasza aplikacja ING BankMobile została pobrana już ponad 1 milion razy, a aktywnie korzysta z niej blisko dwa razy więcej klientów niż w rok wcześniej. Tylko w drugim kwartale tego roku nasi klienci skorzystali z ING BankMobile ponad 20 milionów razy – powiedział Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej, Mobilnej i Zarządzania Procesami w ING Banku Śląskim.
Polacy przodują również w kategorii robienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych: blisko dwie trzecie użytkowników dokonało w ten sposób zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To więcej niż m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Z badania wynika również, że użytkownicy bankowości mobilnej robią zakupy mobilne blisko dwa razy częściej niż osoby niekorzystające z usług bankowych przez smartfon czy tablet.
fot. mat. prasowe
Odsetek osób posiadających urządzenie mobilne
Najpopularniejsze produkty kupowane przez urządzenia mobilne to ubrania i sprzęt elektroniczny. 41% polskich użytkowników kupiło w ten sposób odzież, a 37% elektronikę. Co czwarty Polak zamówił przez urządzenie mobilne artykuły spożywcze, co jest drugim najwyższym wynikiem w badaniu. Mężczyźni chętniej kupują sprzęt elektroniczny i gry, a kobiety odzież i żywność.
fot. mat. prasowe
Jak używam i jak zamierzam używać bankowości mobilnej?
fot. mat. prasowe
Osoby które dokonały zakupu korzystając z urządzenia mobilnego w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Informacje o badaniu
Badanie Finansowy Barometr ING zostało przeprowadzone w 15 krajach (Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA oraz Australii) techniką badawczą CAWI na przełomie stycznia i lutego 2015 r., na reprezentatywnej próbie 14 829 respondentów, w tym 1018 z Polski.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)