Wielkanoc 2016 w domu i bez wielkich wydatków
2016-03-25 10:58
Polska Wielkanoc z rodziną i bez wielkich wydatków © teressa - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wielkanoc 2016: ile wydadzą Polacy?
WŁASNE PIENIĄDZE DOBRZE WYDANE
Zastaw się, a postaw się? Absolutnie nie. Wbrew pokutującej opinii Polacy wcale nie zamierzają zadłużać się na święta. Zaciągnięcie zobowiązania finansowego (pożyczka z banku, od rodziny czy znajomych, płatność kartą kredytową) ma w planach zaledwie 6% badanych, czyli ponad dwukrotnie mniej niż w zeszłym roku (14%). Na organizację tegorocznej Wielkanocy w przeważającej mierze posłużą nam pieniądze z bieżącego budżetu (85%) lub oszczędności (7%).
Okazuje się też - i nic w tym zaskakującego - że własne pieniądze szanuje się bardziej niż pożyczone. Niemal 6 na 10 badanych deklaruje, że w wydatkach wielkanocnych kierować się będzie oszczędnością. Służyć mają temu:
- zakupy według ściśle określonej listy (wskazało 70,5% ankietowanych deklarujących oszczędne gospodarowanie wydatkami wielkanocnymi),
- kupowanie towarów na wyprzedażach i promocjach (49%),
- rozkładanie wydatków w czasie (39%),
- kupowanie tańszych produktów pod marką własną sieci handlowych (28,6%) oraz
- wykorzystywanie punktów zebranych w ramach programów lojalnościowych (24%).
Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll, po zakupy świąteczne aż 75% Polaków uda się do super- i hipermarketów. W sklepach osiedlowych zakupy zrobi 18%, a na bazarze 5% badanych.
fot. teressa - Fotolia.com
Polska Wielkanoc z rodziną i bez wielkich wydatków
WIELKANOC W DOMU
Polska Wielkanoc to święto rodzinne. Zaledwie 2% Polaków deklaruje w tym czasie wyjazdy turystyczne (podobnie jak w roku ubiegłym). Reszta zostanie w domu (64%) lub spędzi ten czas w domach bliskich (34%).
Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Wielkanoc to dla Polaków przede wszystkim tradycja, którą należy pielęgnować (73%) oraz okazja do spędzenia czasu z rodziną (71%). Sześciu na dziesięciu ankietowanych (61%) przyznaje, że ważny jest kontekst religijny Świąt Wielkanocnych.
Nie zapomnimy też o najuboższych – aż 60% ankietowanych deklaruje różnego rodzaju pomoc. Najczęściej pośrednio, kupując produkty biorące udział w akcjach charytatywnych (46%), ale także zasilając zbiórki charytatywne konkretnymi produktami (35%) oraz przekazując datki pieniężne (39%).
Informacje o badaniu
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 11-20 marca 2016 metodą ankiety online na grupie 345 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)