Bank PKO BP wprowadza nowe funkcje do aplikacji mobilnej IKO
2016-04-18 13:35
Nowości w IKO © pictoores - Fotolia.com.jpg
Przeczytaj także: W PKO BP ruszyły płatności zbliżeniowe z IKO
Międzybankowe przelewy na numer telefonu BLIK
PKO Bank Polski uruchomił w aplikacji mobilnej nową wersję usługi przelewu na telefon. Teraz przelewy P2P (ang. person-to-person) będą realizowane za pośrednictwem BLIK, dzięki czemu użytkownicy IKO mogą natychmiast przesłać pieniądze do klientów innego banku (pod warunkiem, że korzysta z BLIK), bez konieczności posiadania numeru rachunku odbiorcy. Wcześniej takie przelewy były możliwe tylko pomiędzy klientami PKO Banku Polskiego.
Przelewy międzybankowe w ramach BLIK to duże ułatwienie dla osób, które chcą szybko zrobić przelew albo otrzymać w krótkim czasie pieniądze od rodziny czy znajomych. Przy standardowym przelewie bankowym pomiędzy różnymi bankami na pieniądze poczekamy kilka godzin, przy P2P – kilka sekund, znając wyłącznie numer telefonu odbiorcy – mówi Piotr Helbich, dyrektor Biura Kart i Płatności.
Aby otrzymać przelew międzybankowy BLIK należy tylko zarejestrować swój numer telefonu w bazie BLIK, wybierając w ustawieniach IKO opcję „Rejestracja numeru telefonu” i potwierdzając kodem PIN. Aby wysłać przelew ze swojego smartfona do osoby posiadającej konto w innym banku, znając tylko jej numer telefonu, wystarczy uruchomić aplikację i wybrać w menu funkcję „Przelewy”, następnie na liście dostępnych przelewów wybrać „Przelew na telefon”, wpisać lub wybrać z kontaktów numer telefonu odbiorcy i zlecić przelew na ten numer. Przelewy do kwoty 50 zł należy potwierdzić wybierając przycisk „Ok”, natomiast przy zlecaniu przelewu na wyższą kwotę konieczne jest podanie kodu PIN, używanego przy logowaniu do IKO. Usługa do końca br. będzie bezpłatna dla wszystkich klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo, w tym MŚP.
fot. pictoores - Fotolia.com.jpg
Nowości w IKO
Personalizacja aplikacji IKO oraz szybkie skróty
Najnowsza wersja IKO pozwala na zarządzanie ekranem głównym. Użytkownicy posiadający większą liczbę produktów będą mogli zarządzać kafelkami na ekranie głównym aplikacji, prezentującymi informacje o produktach takich jak karty kredytowe, lokaty, kredyty oraz kodem BLIK. Personalizację można wykonać przytrzymując dłużej dany element (kafelek) lub w ustawieniach aplikacji.
Kolejnym elementem personalizacji jest możliwość ustawienia listy skrótów prowadzących do najczęściej używanych funkcji aplikacji IKO. Dzięki edytowalnej liście skróty można zmieniać w dowolnym momencie.
Logowanie Touch ID
Bank udostępnił klientom możliwość logowania do aplikacji za pomocą Touch ID. Funkcja dostępna jest dla użytkowników telefonów z systemem operacyjnym iOS wyposażonych w czytnik linii papilarnych. Po przyłożeniu palca do czytnika urządzenie weryfikuje zgodność linii papilarnych z tymi, które użytkownik wskazał w trakcie konfiguracji zabezpieczenia swojego telefonu. Touch ID jest funkcją, która pozwala łatwo zabezpieczać dostęp do telefonu i tabletu, a teraz umożliwia również odblokowanie IKO bez potrzeby podawania kodu PIN. Przy pierwszym uruchomieniu nowej wersji IKO rozpozna automatycznie, czy użytkownik używa Touch ID i zaproponuje logowanie za jego pomocą, alternatywnie można tę funkcję włączyć w ustawieniach aplikacji.
Odbieranie przekazów Western Union
Z nowej usługi mogą już skorzystać wszyscy klienci PKO Banku Polskiego, którzy posiadają dostęp do swoich kont osobistych poprzez aplikację IKO. W lutym Bank udostępnił możliwość odbierania przekazów Western Union użytkownikom posiadającym iPhone, a teraz z nowej funkcji mogą korzystać także klienci korzystający z telefonów z systemami Android i Windows Phone. Odbiorca przekazu będzie musiał jedynie zalogować się do aplikacji IKO w swoim smartfonie i wybrać funkcję odbioru przekazu Western Union. Po podaniu numeru kontrolnego przekazu odbierana kwota zostanie wpłacona na rachunek klienta.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)