Kredyt gotówkowy coraz chętniej zaciągamy online
2016-05-26 00:35
Przeczytaj także: Potrzeby tu i teraz a brak gotówki
Pożyczki w sieci
Konsumenci, którzy decydują się na zaciągnięcie pożyczki, coraz częściej robią to online, w którym to kanale notowana jest znaczna dynamika wzrostu. Analiza liczby wniosków, jakie spływają w tym kanale dystrybucji ujawnia, że najbardziej pracowitym dniem dla firm oferujących pożyczki online jest wtorek – wówczas spływa 19,2% wszystkich wniosków. Prawie równie pracowite są poniedziałki i czwartki, kiedy spływa po 17,5% wniosków. Godziny, w jakich odnotowuje się największy napływ wniosków są zgodne z okresem normalnej aktywności gospodarstw domowych – bardzo duży skok następuje tuż po 8 rano, a do godziny 11 spływa nieco ponad 25% wszystkich wniosków. Jednak najwięcej (prawie 30%) wniosków spływa w godzinach między 12 a 15.
fot. mat. prasowe
Rozkład ilości składanych wniosków w podziale na dni tygodnia
Środowisko niskich stóp, rosnąca konkurencja branżowa, zarówno w ramach sektora bankowego, jak i instytucji pożyczkowych, konieczność poszukiwania sposobów na ograniczenie kosztów stałych sektora kredytowego, wymusza na całym rynku kredytowym poszukiwanie możliwie najtańszych kanałów dotarcia z ofertą do klienta. Sprzedaż online daje takie możliwości, tym bardziej, iż rozwiązania mobilne, narzędzia internetowe staje się powszechnie akceptowanym i oczekiwanym przez konsumentów sposobem komunikowania się, także w relacji z instytucjami finansowymi. – komentuje Andrzej Roter, Dyrektor Generalny KPF.
Oczywiście – to, czy otrzymamy pożyczkę, zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej oraz od spełnienia warunków danego pożyczkodawcy. Średnia konwersja (czyli stosunek udzielonych pożyczek do liczby spływających wniosków) największa jest w środę (22,1%), kolejne miejsca zajął poniedziałek (20,6%) i wtorek (20,1%).
Pożyczki online są dla Polaków wygodnym sposobem na pokrycie pojawiających się bieżących potrzeb. Jedną z najczęstszych potrzeb finansowanych pożyczką są wydatki związane z remontem – na ten cel zaciągana była co trzecia pożyczka w okresie lipiec 2015 – marzec 2016. Z pomocą dodatkowego finansowania pożyczką opłacane są względnie często również rachunki, a tendencja w tym zakresie jest wzrostowa. O ile w III kwartale 2015 roku na ten cel przeznaczano 19% pożyczek, na koniec ubiegłego roku odsetek ten wzrósł do 21%, a w I kwartale tego roku wyniósł już 24%. W dużej mierze cel, na jaki bierzemy pożyczkę wynika z okresu, w jakim akurat się znajdujemy. Od lipca do września rośnie wskaźnik pożyczających na wakacje. Jest to też gorący okres dla rodziców wysyłających dzieci do szkoły, którzy traktują pożyczkę jako sposób na sfinansowanie wyprawki szkolnej.
Internet to najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży w pośrednictwie finansowym, jak również dla samych firm oferujących produkty finansowe w segmencie consumer finance – komentuje Rafał Tomkowicz, redaktor prowadzący Loan-Magazine.pl. – Siłę sieci należy podkreślić danymi. O ile są one trudno osiągalne w postaci pełnych raportów składanych przez instytucje zajmujące się udzielaniem pożyczek przez Internet czy chociażby firmy w tym pośredniczące, to bardzo znamiennym jest fakt opublikowania ostatniego raportu Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego, w którym to pierwszy raz w historii sprzedaż muzyki cyfrowej wyprzedziła tradycyjne nośniki. Jest to trend, który dzięki zastosowaniu rozwiązań FinTech w usługach finansowych pozwala w ten sam sposób prognozować zwiększanie udziału sprzedaży w tym kanale dystrybucji.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)