Rachunki domowe: kto jeszcze płaci za prąd na poczcie?
2016-09-10 00:55
Już prawie połowa Polaków płaci rachunki w sieci © leszekglasner - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jakich płatności online chcą internauci?
Dokonywanie płatności na poczcie nie traci popularności wśród seniorów oraz osób legitymujących się niższym wykształceniem (podstawowym, zawodowym). W pozostałych przypadkach widać wyraźny triumf płatności online. Na ich rzecz tracą inne formy płatności naziemnych, a więc płatności w kasie banku (spadek z 25 do 15%) i w punkcie usługodawcy – BOK (z 11 do 6%). Na stałym poziomie utrzymują się natomiast płatności dokonywane w kasie sklepu lub w samodzielnym punkcie finansowym np. „Moje Rachunki” - ich łączny udział w rynku sięga obecnie 8%, co oznacza, że na przestrzeni dwóch lat zdołał wzrosnąć o 1 punkt procentowy.Amatorami płatności elektronicznych są przede wszystkim osoby poniżej 40 roku życia, Polacy ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy największych aglomeracji. Kieruje nimi przede wszystkim wygoda, którą wskazują 63% badanych, ale także oszczędność czasu (44%) i pieniędzy (42%).
Płatności internetowe dokonywane są praktycznie za wszystkie rodzaje rachunków domowych, ale największy ich odsetek występuje w przypadku rachunków za Internet (64% wszystkich rachunków za Internet płacone jest w ten sposób), telefon komórkowy (56%) i telewizję kablową/cyfrową (54%).
Dominującą formą płatności przez Internet jest dokonywanie przelewu za pośrednictwem strony internetowej banku (93%). Stopniowo coraz popularniejsze stają się jednak specjalne narzędzia (aplikacje i strony internetowe) do zarządzania płatnościami. Obecnie 9% ankietowanych deklaruje regularne korzystanie z nich, a 29% ma świadomość istnienia takich narzędzi.
Wraz ze wzrostem popularności elektronicznych form płatności rośnie również popularność faktur elektronicznych – ich otrzymywanie deklaruje aż 45% ankietowanych (wzrost o 17% w ciągu dwóch lat).
fot. mat. prasowe
Sposoby opłacania rachunków
fot. mat. prasowe
Powody wyboru płatności przez Internet
Informacje o badaniu
Badanie wykonane przez Millward Brown na zamówienie BillBird S.A., przeprowadzone na ogólnopolskiej grupie kwotowo-losowej, reprezentatywnej dla osób w wieku 15-75; warstwowanej pod względem demograficznym i lokalizacji terytorialnej. Przeprowadzono 710 wywiadów z osobami płacącymi rachunki. Metodologia CAPI, badanie typu Omnibus, czas realizacji 5-9 sierpnia 2016.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)