E-płatności to już przyzwyczajenie
2017-02-17 11:05
E-płatności © Vladimir Gerasimov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak wygląda polski rynek e-płatności?
Czemu decydujemy się na e-płatności?
Jeżeli przyjrzeć się motywacjom obu płci, to okazuje się, że dla kobiet najważniejsza jest wygoda, a dla mężczyzn szybkość realizacji transakcji. To także kobiety częściej napotykały problemy z płatnościami gotówkowymi i dlatego też to one w większym stopniu doceniają e-płatności za bezpieczeństwo.
Wygoda e-płatności jest kluczowym czynnikiem dla mieszkańców większych miast. Osoby z mniejszych miejscowości cenią je przede wszystkim za szybkość.
Okazuje się również, że ankietowani z terenów wiejskich rozliczają się online z przyzwyczajenia, a także z obawy o dodatkowe koszty. Podobne obawy zgłaszają badani poniżej 18 roku życia. Najstarsi przywiązują ogromną uwagę do wygody i szybkości realizacji, gdy płacą w sieci.
E-płatności to już codzienność. Nie tylko korzystamy z nich za pośrednictwem coraz większej liczny urządzeń, ale również w coraz większej ilości miejsc - tak w "realu", jak i w internecie. Transakcje internetowe to najszybciej rozwijający się segment płatności Visa – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. Wkrótce wdrożymy w Polsce Visa Checkout – rozwiązanie, które znacznie uprości płacenie w sieci, zarówno z poziomu urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych – dodaje.
fot. Vladimir Gerasimov - Fotolia.com
E-płatności
Dlaczego wciąż płacimy gotówką za zakupy w sieci?
Osoby, którym zdarza się płacić gotówką za e-zakupy najczęściej robią to w przypadku nowych sklepów, do których nie mają jeszcze zaufania (21 proc. wskazań), a także z przyzwyczajenia (również 21 proc. wskazań). Co piąty badany boi się, że nie otrzyma zamówionego produktu i wtedy decyduje się na płatność przy odbiorze. Jednocześnie prawie połowa konsumentów w tej grupie (49 proc.) deklaruje, że w 2017 roku zamierza zacząć płacić elektronicznie. Warto podkreślić, że e-kupujący decydują się na tradycyjną płatność, gdy wartość artykułu bądź usługi jest stosunkowo wysoka. 15 proc. z nich płaci tak za komputery, oprogramowanie, inne urządzenia elektroniczne i sprzęty domowe, zaś 12 proc. za biżuterię. Warto odnotować, że do tradycyjnych rozliczeń wyraźnie przyzwyczajeni są mieszkańcy miast o populacji 200-500 tys. nabywający w internecie biżuterię oraz kupujący mieszkający na wsi, którzy zamawiają artykuły odzieżowe i obuwnicze.
O raporcie:
Raport "Płatności cyfrowe 2016" jest kompleksowym spojrzeniem z punktu widzenia konsumentów na temat elektronicznych płatności, co może być bardzo istotne dla podmiotów świadczących usługi na tym rynku, w szczególności akceptantów płatności oraz instytucji finansowych, w tym banków. Raport powstał na podstawie pierwszego - tak kompleksowego badania płatności cyfrowych w Polsce - wykonanego przy współpracy z Mobile Institute oraz GoMobi.pl. Partnerami raportu są Narodowy Bank Polski i Visa. Patronat nad raportem objęła Polska Organizacja Niebankowych Instytucji Płatności.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)