Debiut DINO POLSKA S.A. na GPW
2017-04-19 10:31
![Debiut DINO POLSKA S.A. na GPW [© SGr - Fotolia.com] Debiut DINO POLSKA S.A. na GPW](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/debiuty-na-GPW/Debiut-DINO-POLSKA-S-A-na-GPW-191426-200x133crop.jpg)
Supermarket © SGr - Fotolia.com
19 kwietnia 2017 roku na warszawskiej GPW zadebiutowała spółka DINO POLSKA S.A. To piąty debiut na tym rynku w 2017 roku. Spółka prowadzi sieć supermarketów.
Przeczytaj także: Griffin Premium RE.. N.V. debiutuje na GPW
Historia Grupy Dino sięga 1999 roku, kiedy Tomasz Biernacki, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otworzył pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino. W ramach realizacji strategii ekspansji i powstawania nowych sklepów w 2002 roku powstało pierwsze centrum dystrybucyjne w Krotoszynie. W 2003 roku Tomasz Biernacki nabył większościowy udział w Agro-Rydzynie, spółce będącej właścicielem zakładu mięsnego, który zaopatrywał sklepy Dino w świeże mięso od początku ich istnienia. W 2007 roku zawiązana została spółka Dino Polska sp. z o.o., do której stopniowo były przenoszone sklepy. W 2010 roku PEF VI, fundusz zarządzany przez Enterprise Investors nabył poprzez spółkę holdingową z siedzibą w Luksemburgu (Polish Sigma Group S.à r.l.) 49% akcji w Spółce. W 2011 roku Spółka została przekształcona w spółkę akcyjną.Grupa Dino jest właścicielem sieci supermarketów proximity (tj. średniopowierzchniowych sklepów w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej blisko miejsc zamieszkania lub o dużym natężeniu ruchu). Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w prospekcie, według niezależnych raportów spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów w Polsce, pod względem liczby nowych placówek. W 2015 roku Grupa Dino zdobyła pozycję drugiej w Polsce, zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży, sieci supermarketów proximity. Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Grupy Dino tworzyło 628 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski. Model biznesowy Grupy Dino zakłada otwieranie nowych sklepów z wykorzystaniem własnych nieruchomości, dzięki czemu w okresie od początku 2014 roku do dnia 31 grudnia 2016 r. zwiększyła liczbę sklepów o 304. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, Zarząd planuje przekroczenie liczby 1.200 sklepów do końca 2020 roku.
fot. SGr - Fotolia.com
Supermarket
DINO POLSKA S.A. prowadzi sieć supermarketów.
O emitencie
- Nazwa spółki: DINO POLSKA SA
- Debiut w 2017 r.: 5
- Rynek (podstawowy/równoległy): podstawowy
- Miejsce siedziby: Polska, Krotoszyn
- Przedmiot działalności: Prowadzenie sieci supermarketów
- IPO/ publiczna sprzedaż: sprzedaż 48.040.000 akcji
- Cena sprzedaży: 34,5 zł (33,5 zł dla drobnych inwestorów)
- Wartość IPO/sprzedaży: 1.611.923.953 zł
- Wartość spółki: 3.382.380.000 zł
- Oferujący: Dom Maklerski PKO BP S.A.
Przeczytaj także:
Allegro debiutuje na GPW
![Allegro debiutuje na GPW [© alexstr - Fotolia.com] Allegro debiutuje na GPW](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/debiuty-na-GPW/Allegro-debiutuje-na-GPW-233095-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
debiuty na GPW, spółki notowane na GPW, wejście na giełdę, wejście spółki na giełdę, DINO POLSKA S.A.
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)