eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweDebiut DINO POLSKA S.A. na GPW

Debiut DINO POLSKA S.A. na GPW

2017-04-19 10:31

Debiut DINO POLSKA S.A. na GPW

Supermarket © SGr - Fotolia.com

19 kwietnia 2017 roku na warszawskiej GPW zadebiutowała spółka DINO POLSKA S.A. To piąty debiut na tym rynku w 2017 roku. Spółka prowadzi sieć supermarketów.

Przeczytaj także: Griffin Premium RE.. N.V. debiutuje na GPW

Historia Grupy Dino sięga 1999 roku, kiedy Tomasz Biernacki, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otworzył pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino. W ramach realizacji strategii ekspansji i powstawania nowych sklepów w 2002 roku powstało pierwsze centrum dystrybucyjne w Krotoszynie. W 2003 roku Tomasz Biernacki nabył większościowy udział w Agro-Rydzynie, spółce będącej właścicielem zakładu mięsnego, który zaopatrywał sklepy Dino w świeże mięso od początku ich istnienia. W 2007 roku zawiązana została spółka Dino Polska sp. z o.o., do której stopniowo były przenoszone sklepy. W 2010 roku PEF VI, fundusz zarządzany przez Enterprise Investors nabył poprzez spółkę holdingową z siedzibą w Luksemburgu (Polish Sigma Group S.à r.l.) 49% akcji w Spółce. W 2011 roku Spółka została przekształcona w spółkę akcyjną.

Grupa Dino jest właścicielem sieci supermarketów proximity (tj. średniopowierzchniowych sklepów w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej blisko miejsc zamieszkania lub o dużym natężeniu ruchu). Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w prospekcie, według niezależnych raportów spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów w Polsce, pod względem liczby nowych placówek. W 2015 roku Grupa Dino zdobyła pozycję drugiej w Polsce, zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży, sieci supermarketów proximity. Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Grupy Dino tworzyło 628 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski. Model biznesowy Grupy Dino zakłada otwieranie nowych sklepów z wykorzystaniem własnych nieruchomości, dzięki czemu w okresie od początku 2014 roku do dnia 31 grudnia 2016 r. zwiększyła liczbę sklepów o 304. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, Zarząd planuje przekroczenie liczby 1.200 sklepów do końca 2020 roku.

fot. SGr - Fotolia.com

Supermarket

DINO POLSKA S.A. prowadzi sieć supermarketów.


O emitencie

  • Nazwa spółki: DINO POLSKA SA
  • Debiut w 2017 r.: 5
  • Rynek (podstawowy/równoległy): podstawowy
  • Miejsce siedziby: Polska, Krotoszyn
  • Przedmiot działalności: Prowadzenie sieci supermarketów
  • IPO/ publiczna sprzedaż: sprzedaż 48.040.000 akcji
  • Cena sprzedaży: 34,5 zł (33,5 zł dla drobnych inwestorów)
  • Wartość IPO/sprzedaży: 1.611.923.953 zł
  • Wartość spółki: 3.382.380.000 zł
  • Oferujący: Dom Maklerski PKO BP S.A.


Przeczytaj także: Allegro debiutuje na GPW Allegro debiutuje na GPW

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: