Odmowa wypłaty odszkodowania? Nie składaj broni!
2017-07-03 10:19
Szkoda majątkowa © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Odszkodowanie po wypadku: jak je wywalczyć?
Bardzo często okazuje się, że odmowa wypłaty odszkodowania to konsekwencja tego, że poszkodowany nie skompletował całości wymaganych dokumentów. Dlatego też w momencie otrzymania odmowy, należy w pierwszej kolejności upewnić się, czy sprostaliśmy wszystkim wymogom formalnym.Jakie dokumenty są konieczne?
Najważniejszym z dokumentów jest wniosek o wypłatę odszkodowania. Jeśli chodzi o szkodę osobową, to wówczas należy dołączyć do niego wszelką dokumentację medyczną wraz z kompletem wyników badań oraz konsultacji medycznych.
– Przedstawiona ubezpieczycielowi dokumentacja medyczna ma pozwolić na oszacowanie powstałego u poszkodowanego uszczerbku na zdrowiu, który w zasadzie jest czynnikiem przesądzającym o wysokości świadczenia. Dlatego też tak ważne jest, aby ubezpieczyciel otrzymał wszystkie dokumenty obrazujące obrażenia powstałe w rezultacie wypadku. Niezbędne tu są m.in. wyniki prześwietlenia, tomografii, rezonansu magnetycznego czy innych badań lekarskich – tłumaczy Marzena Walkowska, kierownik działu likwidacji szkód Centrum Odszkodowań DRB, firmy specjalizującej się w pomocy osobom poszkodowanym w uzyskaniu należnego odszkodowania.
Możemy również starać się o zwrot kosztów poniesionych w związku z procesem rekonwalescencji, takich jak np. zakup leków, dojazd do placówek medycznych czy opłat wniesionych za zabiegi rehabilitacyjne. Ubiegając się o takie świadczenie musimy przestawić wszelkie faktury, które udokumentują nasze wydatki. Niewiele osób wie, że może starać się również o zwrot utraconego dochodu.
– Takie świadczenie należy się nie tylko osobom zatrudnionym na umowę o pracę. Poszkodowany posiadający umowę zlecenie czy dzieło również może starać się o zwrot utraconego dochodu. W takim przypadku należy wraz z pracodawcą oszacować, ile moglibyśmy zarobić w czasie naszej nieobecności – dodaje ekspert DRB.
W przypadku, gdy dojdzie do szkody materialnej (np. uszkodzenia sprzętu elektronicznego czy auta), sprawca ma obowiązek pokryć wszelkie koszty związane z naprawą uszkodzonego mienia.
fot. mat. prasowe
Szkoda majątkowa
Odmowa wypłaty odszkodowania i co dalej?
W sytuacji, gdy upewniliśmy się, że złożyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty, a mimo to spotkała nas odmowa wypłaty odszkodowania powinniśmy złożyć reklamację i rozpocząć negocjację z ubezpieczycielem.
– Reklamacja może zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej. Należy jednak przestrzegać wszystkich szczegółowych procedur przewidzianych przez zakład ubezpieczeniowy. Na rozpatrzenie reklamacji towarzystwo ubezpieczeniowe ma 30 dni. W przypadku przekroczenia terminu, reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie – wyjaśnia Marzena Walkowska z DRB.
W przypadku, gdy nasza reklamacja nie zostanie pozytywnie rozpatrzona, mamy prawo wystąpić na drogę sądową. Warto jednak pamiętać, że wiąże się to poniesieniem dodatkowych kosztów, takich jak: opłata od pozwu czy ewentualne koszty opinii biegłego.
Należy pamiętać, że każda odmowa wypłaty odszkodowania rozpatrywana jest indywidualnie. Właśnie dlatego, warto skorzystać z usług kancelarii prawnych lub firm, które specjalizują się w pomocy przy uzyskaniu należnych odszkodowań. Pracownicy takiej firmy udzielą nam szczegółowych informacji na temat tego, o jakie odszkodowanie możemy się ubiegać, jak również będą nas reprezentować przed towarzystwem ubezpieczeniowym, załatwiając w ten sposób wszelkie formalności.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)