eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowePłatności cyfrowe i biometria? Polacy mówią "tak"

Płatności cyfrowe i biometria? Polacy mówią "tak"

2018-02-20 11:34

Płatności cyfrowe i biometria? Polacy mówią "tak"

Biometria budzi zaufanie klientów © Denys Prykhodov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z płatności zbliżeniowych korzysta już 86% polskich konsumentów (wzrost o 5 p.p. w ciągu 12 miesięcy), co stawowi swoistego rodzaju potwierdzenie otwartości, z jaką Polacy traktują nowoczesne płatności cyfrowe. Na naszą przychylność może liczyć również biometria - 90% wspomnianej grupy badanych jest przekonanych, że w ciągu kolejnych trzech lat zapłaci smartfonem, przyznając jednocześnie, iż czułaby się bezpieczniej, gdyby transakcja ta autoryzowana była biometrycznie. To niektóre wnioski, jakie nasuwa lektura raportu z ostatniego badania Visa Digital Payments Study 2017.

Przeczytaj także: Biometria w banku? Konsumenci są gotowi

Okazuje się, że konsumenci, którzy zdążyli się już otworzyć na płatności zbliżeniowe są również bardziej skłonni do bankowania za pośrednictwem urządzeń mobilnych (71% wskazań) czy przesyłania pieniędzy rodzinie (46%) niż osoby, które zbliżeniowo nie płacą. Cechuje ich również optymistyczne nastawienie do nowoczesnych płatności - aż 88% z nich jest przekonanych, że w kolejnych trzech latach będzie płacić za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Osoby korzystające z płatności zbliżeniowych dostrzegają również ewolucję, którą przechodzą płatności mobilne - 63% z nich uważa je za wygodniejsze, a 47% - za bezpieczniejsze niż przed rokiem.

Wzrastającej popularności innowacynych systemów płatniczych towarzyszy rozwój nowoczesnych metod autoryzacji – jedną z nich jest biometria, która już dzisiaj budzi duże zaufanie konsumentów. 83% z nich uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia (wzrost o 23 p.p. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu). Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ten jest nieco wyższy i wynosi 85%. Skanowanie odcisku palca oraz tęczówki oka zostały wskazane przez Polaków jako te metody autoryzacji biometrycznej, z których skorzystaliby najchętniej podczas robienia zakupów. Skanowanie odcisku palca jest również postrzegane jako najbezpieczniejsze rozwiązanie – za takie uważa je 74% badanych. 41% pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.
„Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek – płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów” – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. „W Visa nieustannie pracujemy nad tym, aby nowoczesne płatności cyfrowe mogły zawsze i w dowolnym miejscu być dla ich użytkowników szybkie, wygodne i bezpieczne” – dodaje Adrian Kurowski.

Nad tworzeniem innowacyjnych rozwiązań dla całego polskiego rynku płatniczego pracuje warszawski Inkubator Innowacji Visa, który powstał we współpracy z bankami oraz agentami rozliczeniowymi. Eksperci Inkubatora pracują obecnie m.in. nad rozwiązaniami wspierającymi wprowadzanie terminali przez małych i średnich przedsiębiorców oraz tworzeniem wartości dodanej dla koncepcji e-paragonu. Wśród głównych obszarów działalności Inkubatora znajdzie się również uwierzytelnianie, w tym biometria.

fot. mat. prasowe

Inkubator Innowacji Visa

Inkubator Innowacji Visa pracuje nad tworzeniem innowacyjnych rozwiązań dla całego polskiego rynku płatniczego.


„Mamy nadzieję, że z rynkowych rozwiązań wypracowanych przez sieć centrów i studiów innowacji Visa – włącznie z naszym warszawskim Inkubatorem – skorzysta cała polska gospodarka. Otwartość i gotowość konsumentów do adaptowania nowych cyfrowych metod płatności stwarza ogromną szansę ku temu, aby Polska wzmocniła swoją pozycję jednego z liderów innowacji płatniczych w Europie” – podsumowuje Maciej Maciejewski, dyrektor Inkubatora Innowacji Visa.

Informacje o badaniu
Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: