Szybki kredyt jest lepszy niż tani kredyt?
2018-04-20 12:43
Polacy szukają banku, który skredytuje najszybciej © wojost11 - Fotolia.com
Czego oczekują Polacy od kredytodawcy? Szybkości. Tego przynajmniej dowodzi zrealizowane na zlecenie Nest Banku badanie pokazujące, że co trzeci z nas (35%) najchętniej wybrałby bank, który pierwszy przedstawi mu ofertę. 28% ankietowanych zdecydowałoby się z kolei na propozycję, z którą wiąże się jak najmniej formalności. Koszty kredytu znalazły się poza podium. Czy to nieświadomość czy odwaga?
Przeczytaj także: KRD: co 3. Polak dostrzega, że w pandemii niełatwo o kredyty, raty i pożyczki
– Zaufanie do banków wzrasta, ale Polacy są również coraz bardziej świadomi, że ceny kredytów w poszczególnych placówkach stają się zbliżone. I to właśnie powoduje, że gdy potrzebujemy kredytu, wybieramy bank, który udzieli go nam najszybciej i z minimum formalności – mówi Bartłomiej Babicz z Nest Banku.
Potwierdzeniem rosnącego zaufania do banków są dane NBP, z których wynika, że tę ufność deklaruje już 69% Polaków. Co więcej, 72% respondentów wierzy w sprawny nadzór nad bankami i ich uczciwość. To zapewne jeden z powodów, dla którego korzystając bankowych usług nie zawsze jesteśmy dociekliwi. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy potrzebujemy zastrzyku gotówki. Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Nest Banku, szybkość udzielenia kredytu (35%) i minimum formalności (28%) są najważniejszymi argumentami przy podejmowaniu decyzji kredytowej.
- Jeśli potrzebujemy zastrzyku gotówki, to zwykle nie mamy czasu na czekanie. Idziemy więc tam, gdzie dostaniemy pieniądze szybko. Chcemy też aby bank dopasował swój sposób działania do naszej sytuacji. Na przykład, żeby uwzględnił dodatkowe dochody lub oszczędności - zauważa Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku. – Na szczęście banki to rozumieją. Wiele z nich już usprawniło procesy weryfikacyjne i uprościło procedury, co skróciło czas oczekiwania na decyzję kredytową. Sprawiło to także, że „szybka pożyczka” przestała kojarzyć się wyłącznie z „niebezpiecznymi” ofertami - tłumaczy Bartłomiej Babicz.
Badanie Nest Banku pokazało, że wysokość raty była najważniejsza dla 24% Polaków, a oprocentowanie dla 21%. Tylko 5% badanych zwróciło uwagę na dodatkowe korzyści, które otrzyma jeżeli zdecyduje się na kredyt. Niespełna 7% uległo namowom doradcy, a 8% skorzystało z rady członka rodziny. Tylko 10% badanych zadeklarowało, że skorzystali z kredytu dlatego, że był dostępny przez Internet.
fot. mat. prasowe
Czynniki, które wpłynęły na decyzję kredytową
* Na podstawie raportu NBP: Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego luty 2017
** Na podstawie badania „Eksploracja postaw i potrzeb klientów indywidualnych oraz mikroprzedsiębiorców w kategorii bankowej” przeprowadzonego przez instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Nest Banku
Przeczytaj także:
Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Kredyty i pożyczki na jedzenie?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)