BLIK w I kw. 2018 r.
2018-05-02 11:10
Płatność telefonem © javiindy - Fotolia.com
Nowoczesne metody płatności cieszą się rosnącym zainteresowaniem polskich konsumentów. Na popularność nie morze narzekać również BLIK, po którego w okresie od stycznia do marca br. sięgnęliśmy aż 14 mln razy. I nie ma w tym właściwie nic zaskakującego - BLIK zapewnia wygodę i bezpieczeństwo oraz kontrolę nad transakcjami.
Przeczytaj także: BGŻ BNP Paribas wprowadza BLIK
Minione trzy miesiące BLIK zamknął nie tylko wzrostami, ale także rekordami i to we wszystkich kanałach. Spośród 14 mln transakcji najczęściej (73,5 proc., 10,5 mln) używano go do płatności w internecie. Coraz częściej stosujemy go również w bankomacie - wypłaty gotówki za jego pośrednictwem stanowiły 18 proc. wszystkich transakcji BLIK z I kwartału. Natychmiastowych przelewów na telefon było 650 tys. (4,5 proc.), a 4 proc. transakcji stanowiły płatności w terminalach, które zrealizowaliśmy 560 tys. razy.– Dane transakcyjne BLIKA za pierwszy kwartał 2018 roku po raz kolejny pokazują, jak dynamicznie upowszechnia się on w Polsce. BLIKIEM zapłacimy już w całym polskim e-commerce oraz 245 tysiącach terminali, a także wypłacimy gotówkę w 17 tysiącach bankomatów. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku łącznie liczba transakcji w okresie od stycznia do marca wzrosła prawie 2,5-krotnie. Dodatkowo, tylko w minionym kwartale było ich o jedną trzecią więcej niż łącznie w 2015 i 2016 roku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
fot. javiindy - Fotolia.com
Płatność telefonem
Jeśli zestawić bieżące wyniki z osiągniętymi w ostatnim kwartale 2017 roku, to okaże się, że liczba transakcji online podskoczyła o 24 proc. Wypłat z bankomatów było o 8 proc. więcej, a płatności w terminalach zanotowały wzrost rzędu 4 proc. Wyraźną popularność zdobywają również przelewy na telefon, których liczba podwyższyła się o 1/5.
- Przelewy P2P stają się coraz popularniejsze, ponieważ nie wymagają podania numeru konta a środki do odbiorcy docierają natychmiastowo. Część banków, w których dostępny jest BLIK umożliwia już także sprawdzenie kto korzysta z tego typu rozwiązania poprzez wyświetlanie ikony BLIKA tuż obok nazwy kontaktu. To sprawia, że BLIK staje się tak intuicyjny jak choćby komunikatory społecznościowe – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.
W pierwszym kwartale Polacy wykonywali średnio 158 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 117 tys. płatności w internecie, 28 tys. transakcji w bankomatach, 6 tys. płatności w terminalach płatniczych i 7 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł ponad 216 tys., a w samym internecie aż 158 tysięcy.
Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 80 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.
Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Pekao SA.
Przeczytaj także:
153 miliony transakcji BLIK w I kwartale 2021 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)