Służbowa karta kredytowa to niższe koszty działalności?
2018-05-08 09:53
Służbowa karta kredytowa © Drobot Dean - Fotolia.com
Przeczytaj także: MŚP woli karty kredytowe od debetowych
Jego potwierdzeniem mogą być informacje płynące z badania Diners Club „Podróże Służbowe w MŚP”. Dowodzą one, że na przestrzeni dwóch minionych lat użycie kart firmowych podskoczyło o niemal 7 proc. na przestrzeni dwóch lat. Jeszcze w 2015 roku z firmowej karty korzystał zaledwie co 10 przedsiębiorca, w 2017 odsetek ten osiągnął niemal 17 procent.Czym kierują się przedsiębiorcy przy wyborze karty? Okazuje się, że dla zdecydowanej większości (86 proc.) kluczowa jest długość okresu bezodsetkowego. Na drugiej pozycji plasuje się wysokość oprocentowania karty (75 proc.), a na trzeciej (56 proc.) dostęp administracyjny przez Internet oraz możliwość stałego i bieżącego monitorowania wydatków.
- Na rynku pojawia się coraz więcej ofert kart kredytowych dla firm. Dla tych, którzy cenią sobie niskie oprocentowanie, jedną z najkorzystniejszych ofert jest karta Diners Club Partner wydawana przez Diners Club Polska (6 proc.). Przedsiębiorcy mają możliwość skorzystać z odroczonego, bezodsetkowego terminu płatności, nawet do 59 dni. – mówi Paweł Kałudow z Diners Club Polska.
Ułatwienie w prowadzeniu finansów firmy
Dzięki wprowadzeniu kart firmowych, a co za tym idzie płatności bezgotówkowych, przedsiębiorca może obniżyć koszty prowadzenia działalności.
– Przechowywanie gotówki w firmie wymaga nie tylko odpowiednich fizycznych urządzeń, ale też systemu zabezpieczeń, co generuje koszty, jakie ponosi firma. – mówi Paweł Kałudow.
Ograniczenie transakcji gotówkowych jest też na pewno krokiem w stronę bezpieczniejszej firmy. Kradzież karty, szybko zauważona, jest mniej szkodliwa niż utrata gotówki, ponadto nie ma ryzyka natrafienia na sfałszowane banknoty. To jednak nie wszystkie korzyści jakie wynikają z posiadania służbowej karty.
fot. mat. prasowe
Jak pracownicy w Pana/Pani firmie opłacają koszty podróży służbowych?
- Korzystanie z płatności bezgotówkowych gwarantuje oszczędność czasu, a co za tym idzie, usprawnienie działania całego przedsiębiorstwa. – dodaje Paweł Kałudow.
Użytkowanie karty służbowej do opłacania podróży służbowych może nieść za sobą dodatkowe korzyści. Na przykład Diners Club oferuje do swoich kart firmowych pakiet ubezpieczenia podróżnego. Co prawda, przy podróżach na terenie Europy pracownik może się posługiwać kartą EKUZ, jednak zapewnia ona tylko podstawową opiekę zdrowotną i nie gwarantuje w pełni bezpłatnego leczenia. W wielu krajach europejskich podróżujący musi opłacić samodzielnie pobyt w szpitalu, w niektórych, mimo posiadania karty EKUZ, płatna jest nawet wizyta u lekarza pierwszego kontaktu, czy wezwanie karetki. Zgodnie z przepisami, jeśli pracownik podczas wyjazdu służbowego będzie miał problemy zdrowotne i poniesie z tego tytułu dodatkowe koszty, pracodawca ma obowiązek pokrycia tych kosztów. Dlatego warto się zainteresować dodatkowym ubezpieczeniem pracowników.
Dodatkowo, karta służbowa może zapewnić jej użytkownikom szybsze odprawy na lotniskach, czy zniżki na hotele, co również wiąże się z oszczędnościami dla firmy.
fot. mat. prasowe
Które z cech są Pana/Pani zdaniem najbardziej istotne przy wyborze firmowej karty kredytowej
Urzędy stawiają na płatności bezgotówkowe
Ponieważ obrót gotówką wiąże się z dodatkowymi kosztami, po pomyślnych testach i programie pilotażowym Ministerstwo Rozwoju zdecydowało się na program upowszechnienia płatności bezgotówkowych w urzędach. Jak wynika z danych KIR, do końca lutego 2018 do programu zgłosiło się aż 1398 rzędów, z czego ponad 80 proc. ma już podpisane umowy i zainstalowane terminale. Polacy bardzo chętnie korzystają z możliwości płatności kartą, dokonali już niemal 362 tys. płatności w urzędach o wartości 42,8 mln złotych. Dzięki temu zmniejszył się również czas obsługi, co wpłynie korzystnie na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Terminale POS otrzymała też Policja, dzięki czemu za mandaty drogowe można zapłacić kartą, na miejscu.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w październiku 2017 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 500 przedsiębiorców.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)