Elektroniczna gwarancja bankowa w Banku Millennium
2018-06-19 12:47
Bank Millennium udostępnił firmom e-gwarancję © sebra - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bank Millennium wprowadza kredyt parasolowy dla grupy spółek
Klienci zainteresowani e-gwarancją mogą zlecić ją zarówno online - przez Millenet dla Przedsiębiorstw (moduł Finansowanie handlu) - jak również zażyczyć sobie jej otrzymania w tradycyjnej, papierowej formie. Następnie opatrzona podpisem elektronicznym gwarancja bankowa trafia wprost na wskazany przez klienta adres e-mail bądź też jest mu udostępniania do pobrania w serwisie Millenet.Warto również podkreślić, że autentyczność podpisu elektronicznego można łatwo poddać weryfikacji. Można ją przeprowadzić bezpośrednio w pliku z e-gwarancją, wykorzystując do tego funkcjonalności programu Adobe Reader. Po kliknięciu w przycisk „Panel Podpis”, a następnie w „Sprawdź poprawność wszystkich” podpisy są zweryfikowane - ich autentyczność potwierdza pojawiający się komunikat. Łatwy i szybki sposób weryfikacji podpisów jest niewątpliwie dużym uproszczeniem dla beneficjentów gwarancji przy sprawdzaniu podpisów gwaranta. Lista pełnomocników banku upoważnionych do podpisywania e-gwarancji jest dostępna na stronie www.bankmillennium.pl (ścieżka dostępu: Produkty -> Finansowanie Handlu -> Gwarancje -> E-gwarancje). Dodatkowo, na zlecenie klienta, Bank Millennium może przesłać potwierdzenie udzielenia e-gwarancji w formie komunikatu SWIFT do banku beneficjenta.
fot. sebra - Fotolia.com
Bank Millennium udostępnił firmom e-gwarancję
Pod względem prawnym gwarancja zapisana w postaci pliku i podpisana przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego stanowi oświadczenie woli złożone w formie elektronicznej i zgodnie z polskim ustawodawstwem traktowana jest na równi z gwarancją w formie papierowej, opatrzoną własnoręcznymi podpisami.
- Cyfryzacja dotyka niemal każdej branży. Coraz więcej usług świadczonych jest drogą elektroniczną. Duże zmiany zachodzą również w bankowości dla firm - przedsiębiorcy mogą korzystać z wielu cyfrowych rozwiązań, coraz częściej też papierowe dokumenty zastępowane są elektronicznymi odpowiednikami. Wszystko to ma na celu uproszczenie obiegu dokumentów, skrócenie czasu realizacji zleceń, zapewnienie większej transparentności oraz obniżenie kosztów. Co więcej, dzięki e-gwarancji firma może uczestniczyć w postępowaniach zamówień publicznych, gdzie warunkiem udziału jest złożenie wszystkich dokumentów w formie elektronicznej. – mówi Joanna Zembalska, Kierująca Wydziałem Finansowania Handlu w Banku Millennium.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)