Bankowość mobilna - kobiety kontra mężczyźni
2018-09-11 11:46
Bankowość mobilna © ipopba - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bankowość mobilna coraz popularniejsza
#MobilnyPortretPolaka dowodzi, że bankowość mobilna to rozwiązanie, po które chętniej sięgają mężczyźni. Korzysta z niej już co drugi Polak. Dla porównania, wśród kobiet odsetek ten sięga 36%. To także panowie wiodą prym pod względem częstotliwości korzystania z bankowych aplikacji - niemal co piąty z nich robi to codziennie lub prawie codziennie i częściej niż jedna na dziesięć badanych pań.A jak przedstawiają się powody, dla których decydujemy się sięgnąć do bankowości mobilnej? W przypadku kobiet jest to przede wszystkim możliwość zaglądnięcia na konto w każdym momencie dnia, dla mężczyzn - nieograniczona możliwość zarządzania finansami.
Czynności, które wykonujemy w bankowej aplikacji mobilnej, są różne w zależności od płci. Kobiety częściej niż mężczyźni opłacają w ten sposób rachunki i czynsz (61% kobiet vs. 56% mężczyzn), częściej też płacą za zakupy w sklepach internetowych (77% kobiet vs. 73% mężczyzn). Mężczyźni częściej płacą BLIKIEM (44% mężczyzn vs. 27% kobiet), zbliżeniowo telefonem (35% mężczyzn vs. 22% kobiet), częściej doładowują też przez aplikację bankową telefon (45% mężczyzn vs. 22% kobiet).
fot. mat. prasowe
Czy korzysta Pan/i z bankowości mobilnej w telefonie? vs płeć
Płeć determinuje też nasze wybory w sklepach internetowych. Okazuje się, że prawdziwymi entuzjastami kupowania sprzętu elektronicznego mobilnie są mężczyźni (46% mężczyzn vs. 5% kobiet). Znacznie częściej kupują też w ten sposób produkty spożywcze (29% mężczyzn, 8% kobiet), sprzęt sportowy (33% mężczyzn, 9% kobiet) i AGD (28% mężczyzn, 9% kobiet). Za to panie częściej od mężczyzn kupują mobilnie książki (50% kobiet vs. 40% mężczyzn), kosmetyki (41% kobiet vs. 25% mężczyzn) oraz leki i suplementy diety (17% kobiet vs. 15% mężczyzn).
fot. mat. prasowe
Jak często korzysta Pan/i z bankowości mobilnej? vs płeć
Płeć różnicuje też korzystanie z mediów społecznościowych. Z Facebooka korzysta o 11 % więcej kobiet niż mężczyzn (78% kobiet vs. 67% mężczyzn), kobiety częściej też publikują w mediach społecznościowych zdjęcia (61% kobiet vs. 53% mężczyzn) oraz częściej rozmawiają za pomocą komunikatorów (65% kobiet vs. 58% mężczyzn).
fot. mat. prasowe
Dlaczego korzysta Pan/i z bankowości mobilnej? vs płeć
fot. mat. prasowe
Jakich czynności w aplikacji mobilnej swojego banku dokonał/a Pan/i w ostatnim roku?
Informacje o badaniu
Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)