Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym?
2019-03-01 10:34
Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym? © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: 6 pytań, które pomogą Ci wybrać dobre ubezpieczenie turystyczne
Ubezpieczenie turystyczne to produkt stworzony z myślą o osobach podróżujących poza granice naszego kraju. Jeżeli w czasie pobytu za granicą dotknie nas jakieś nieprzewidziane zdarzenie jak np. choroba, wypadek czy zagubiony bagaż, to wówczas możemy skorzystać z pomocy zagwarantowanej nam przez ubezpieczyciela, który zorganizuje opiekę medyczną i jej koszty, wypłaci odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu czy przejmie na siebie odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim.- Obserwujemy, że klienci wiedzą coraz więcej na temat ubezpieczeń turystycznych i sytuacji, w których się one przydają. Wybierając polisę na wyjazd należy oczywiście pamiętać o wymienionych powyżej, wchodzących w jej zakres elementach, ale także o odpowiednim assistance turystycznym. Dzięki niemu klient ma pewność, że po każdym nieoczekiwanym zdarzeniu otrzyma szybką pomoc - mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
Co zapewnia assistance?
Doświadczenie pokazuje, że podczas pobytu za granicą największych problemów przysparza nam nie sama szkoda, ale konieczność załatwiania związanych z nią formalności, najczęściej w języku obcym. Nieocenionym wsparciem w takich właśnie sytuacjach jest assistance.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym?
– W ramach pomocy assistance ubezpieczony ma przede wszystkim dostęp do 24-godzinnego centrum pomocy. Oznacza to, że o każdej porze dnia i nocy może porozmawiać w języku polskim z doradcą, który m.in. podpowie, do jakiej placówki medycznej należy się skierować i udzieli informacji, jak będzie wyglądał dalszy pobyt lub powrót do kraju samego ubezpieczonego, jak i jego bliskich. Bardzo często takie wsparcie okazuje się bezcenne, bo zapewnia spokój w trudnej sytuacji. Daje poczucie, że poszkodowany i jego rodzina nie są w obcym kraju pozostawieni sami sobie - tłumaczy Andrzej Paduszyński z Compensy.
Poniżej kilka przykładów wsparcia, na jakie za granicą może liczyć posiadający assistance turysta.
- Wsparcie medyczne – to koordynacja działania w przypadku kłopotów ze zdrowiem; centrum pomocy wskazuje, gdzie znajduje się najbliższy szpital, placówka medyczna czy lekarz specjalista, a także podpowiada, jak tam dotrzeć i jakie dokumenty ze sobą zabrać.
- Akcje poszukiwawcze – assistance umożliwia organizację oraz pokrycie przez ubezpieczyciela kosztów poszukiwania i ratownictwa w przypadku zaginięcia ubezpieczonej osoby.
- Transport – obejmuje transport poszkodowanego z miejsca wypadku do placówki medycznej. Ubezpieczyciel organizuje także powrót do kraju zarówno poszkodowanego, jak i towarzyszących mu w podróży najbliższych; to bardzo ważny element ochrony, bo koszty transportu medycznego z powrotem do kraju potrafią być olbrzymie.
- Pomoc prawna lub zwrot jej kosztów – to szeroko rozumiane wsparcie prawne, np. w przypadku zaginięcia lub kradzieży dokumentów; centrum alarmowe wskazuje, jak zachować się w danej sytuacji, gdzie szukać wsparcia, gdzie znajdują się polskie placówki konsularne oraz pomoże przy odtworzeniu dokumentów lub uzyskaniu zastępczych.
- Wsparcie w przypadku przedłużenia wyjazdu – to pomoc w przypadku opóźnienia lotu, polegająca np. na dosłaniu niezbędnych przedmiotów osobistych, w nagłych sytuacjach przedłużeniu ochrony o 24 godziny bez dodatkowej składki, a nawet organizacji zastępstwa w podróży służbowej.
- Usługi dodatkowe – assistance zapewnia wsparcie także w szeregu innych sytuacji, polegające m.in. na: udzielaniu informacji dotyczących kraju będącego celem podróży, podaniu adresu najbliższej ambasady czy urzędu, pomocy tłumacza, zamówieniu kierowcy zastępczego, wyżywienia i zakwaterowania ubezpieczonej osoby za granicą w celu rekonwalescencji czy pokryciu kosztów niewykorzystanego Ski-Pass.
- Assistance wchodzi w skład podstawowego zakresu ubezpieczenia turystycznego. Zakłady ubezpieczeń oferują jednak różne warianty pomocy za granicą. Dlatego wybierając polisę należy dokładnie zapoznać się z ofertą i na tej podstawie ocenić, która z dostępnych wersji assistance w pełni odpowiada naszym potrzebom i oczekiwaniom – dodaje Andrzej Paduszyński.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)