Alior Bank: przelew BLIK jeszcze prostszy
2019-04-29 12:23
Przelew © Mymemo - Fotolia.com
Przeczytaj także: BLIK przyśpiesza szybkie przelewy Alior Banku
Nowa funkcjonalność aplikacji mobilnej Alior Banku pozwala sprawdzić, komu z listy znajomych można wysłać przelew BLIK. Tym sposobem nie musimy już pytać adresata, czy korzysta z tego rodzaju funkcjonalności - o możliwości tej poinformuje nas sama bankowość mobilna.Przelew BLIK cieszy się coraz większą popularnością. Nie powinno być to jednak dużym zaskoczeniem - dzięki temu rozwiązaniu możemy przekazywać pieniądze bez konieczności posiadania numeru konta odbiorcy. Wystarczy numer telefonu i pieniądze trafiają wprost na rachunek adresata.
Obecnie już siedem banków umożliwia wykonywanie przelewów na numer telefonu BLIK. Oprócz Alior Banku możliwe jest to także w Banku Millennium, ING Banku Śląskim, mBank, PKO Banku Polskim, Santander Banku oraz od niedawna Credit Agricole. Przelewy na numer telefonu są bezpłatne.
- W ubiegłym roku użytkownicy zrealizowali ponad 5 milionów przelewów na numer telefonu BLIK. W tym roku liczba takich transakcji rośnie jeszcze szybciej – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. – Wprowadzenie w aplikacji banku oznaczenia, którym osobom można przelać pieniądze w ten sposób znacznie usprawnia realizację całej transakcji. Przy nazwisku i numerze telefonu danej osoby z książki adresowej telefonu, użytkownik widzi w aplikacji mobilnej banku ikonkę BLIKA, dzięki temu wie, że takiej osobie może szybko przekazać pieniądze – dodaje Dariusz Mazurkiewicz.
fot. Mymemo - Fotolia.com
Przelew
Jak działa przelew na numer telefonu BLIK
Aby korzystać z przelewu BLIK, użytkownik musi powiązać ten numer ze swoim rachunkiem bankowym – robi to w aplikacji bankowości mobilnej. Informacja taka trafia do systemu BLIK. Dzięki temu, gdy inny użytkownik BLIKA chce wysłać przelew na numer telefonu, jego bank może sprawdzić w systemie BLIK, na jaki numer rachunku ma wykonać przelew. Pieniądze trafiają na konto odbiorcy niemal natychmiast – nawet jeśli nadawca przelewu ma konto w innym banku niż jego odbiorca.
Zrealizowanie przelewu BLIK jest bardzo proste. Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać „Przelew na telefon BLIK”, następnie z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja mobilna banku poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu. Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na numer telefonu BLIK. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em aplikacji mobilnej. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.
BLIK stał się masowym systemem płatności
W 2018 roku Polacy zrealizowali aż 91 mln transakcji BLIKIEM, to blisko trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld złotych, dla porównania – w roku 2017 r. było to 4,5 mld zł. W całym roku odnotowano 66,2 mln transakcji w internecie, 14,6 mln wpłat i wypłat w bankomatach, 5,18 mln przelewów na numer telefonu oraz 5,04 mln transakcji w terminalach płatniczych.
System płatności mobilnych BLIK
Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom systemu na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.
System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma już ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.
Całość ekosystemu uzupełnia usługa przelewów natychmiastowych, realizowanych przez Express Elixir dostarczana przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR). System Express Elixir umożliwia całodobową wymianę środków pieniężnych w trybie online. Oznacza to, że płatność zlecana w banku nadawcy jest księgowana w banku odbiorcy w kilka sekund od złożenia dyspozycji przez klienta i właśnie ta cecha zapewnia natychmiastowość płatności w ramach przelewów na numer telefonu BLIK.
Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Credit Agricole, Kompakt Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)