ING bank Śląski naruszył interesy klientów
2006-06-27 12:55
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński uznał, że ING Bank Śląski naruszył prawo nie udzielając pełnej informacji klientom.
Przeczytaj także: Kredyty we frankach: UOKiK ukarał ING Bank Śląski oraz mBank
Jak ustalił UOKiK, ING Bank Śląski nie dostarczył konsumentom nowego Regulaminu świadczenia usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych. Klienci zostali poinformowani jedynie o wybranych zmianach, nie otrzymując pełnego tekstu nowego regulaminu.Bank zobowiązany jest świadczyć usługi na zasadach ustalonych w momencie zawarcia umowy. O każdej zmianie warunków klient musi zostać szczegółowo poinformowany. Zdaniem Prezesa UOKiK niezgodne z prawem było zawiadomienie konsumentów tylko o niektórych zmianach regulaminu i jednocześnie niepoinformownie ich o możliwości odstąpienia od umowy. Tym samym ING Bank Śląski stosując niezgodną z prawem praktykę ograniczył prawo słabszych uczestników rynku do wypowiedzenia umowy.
Prezes UOKiK nakazał zaniechania stosowania praktyki. Mając na uwadze ważny interes konsumentów nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
Decyzja nie jest prawomocna - bank może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak złożenie odwołania nie wstrzymuje konieczności zaniechania praktyki.
Przeczytaj także:
Promocje Biedronki pod lupą UOKiK
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
UOKiK, ING Bank Śląski, ror, rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe, prawa konsumentów