eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyPorady finansoweLeasing krok po kroku

Leasing krok po kroku

2007-11-16 13:20

Redaktorzy serwisu LeasingRozwija.pl przygotowali poradnik, który pomoże w podjęciu decyzji o sfinansowaniu inwestycji z wykorzystaniem leasingu. W ośmiu krokach przedstawia on istotne kwestie, na które należy zwrócić uwagę, decydując się na leasing.

Przeczytaj także: Nieprzygotowani na MSSF 16

Krok 1. Wybór przedmiotu leasingu - maszyny, urządzenia, pojazdu.

Przed podpisaniem zamówienia na wybrany sprzęt radzimy skontaktować się z firmą leasingową, której powierzą Państwo sfinansowanie nowej inwestycji, w celu przeprowadzenia oceny zdolności leasingowej. Po przedstawieniu szczegółów nowego zakupu - rodzaju, ceny, dostawcy - oraz sytuacji finansowej i prawnej Państwa firmy, przyszły leasingodawca może wydać wstępną decyzję o sfinansowaniu tego przedsięwzięcia. W ten sposób mogą Państwo poznać maksymalną wartość sprzętu, jaki będzie mógł sfinansować dla Państwa dany leasingodawca.

Krok 2. Wybór firmy leasingowej.

W Polsce działa kilkadziesiąt firm leasingowych, różniących się podejściem do przyszłego leasingobiorcy. Firmy leasingowe stawiają różne wymagania przedsiębiorcom, którzy chcą skorzystać z ich usług. Dotyczą one zarówno okresu oraz historii działalności, jak i osiąganych wyników finansowych. Jedne chętnie finansują inwestycje także małych firm, drugie swoją ofertę kierują przede wszystkim do dużych przedsiębiorstw. Część z nich stosuje uproszczone procedury, pozostałe wymagają kompletu dokumentów.

Kolejny aspekt to sam przedmiot przyszłej umowy leasingu. Większość firm leasingowych chętnie finansuje pojazdy - zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe - oraz popularne maszyny i urządzenia (budowlane, do obróbki metalu, drewna, tworzyw sztucznych, poligraficzne, wózki widłowe, itp).

Różnice w przygotowanej ofercie mogą dotyczyć nie tylko samego oprocentowania, wysokości udziału własnego, ale także okresu umowy. Niektóre firmy mogą wymagać od Państwa także dodatkowego zabezpieczenia.

Krok 3. Wymagane dokumenty.

W większości przypadków potrzebne będą dokumenty założycielskie Państwa firmy (NIP, REGON, KRS lub EDG) oraz finansowe (dokumentujące roczne i okresowe wyniki finansowe firmy). Ważne będą także dowody tożsamości osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań. Finansujący może poprosić także o przedstawienie zaświadczeń z ZUS, US oraz opinii z banków prowadzących Państwa rachunki.

Praktycznie każda firma leasingowa wymaga wypełnienia wniosków o zawarcie umowy leasingu, gdzie należy podać różnego rodzaju informacje dotyczące prowadzenia działalności, a często także swojego osobistego majątku oraz źródeł jego finansowania. Przy większości transakcji przedstawione dokumenty są wystarczające.

 

1 2

następna

oprac. : LeasingRozwija.pl LeasingRozwija.pl

  • Samochód w firmie

    Posiadam samochód w firmie w leasingu. Leasing mam do lutego 2019 r. Chciałbym wziąć w leasing nowy samochód przed końcem umowy leasingu. Jak ...

  • Raty leasingowe

    Jak prawidłowo zaliczyć do kosztów ratę leasingową za samochód w leasingu operacyjnym, jeśli na fakturze podana jest jedna kwota, a rata ...

  • Więcej porad znajdziesz w dziale Porady WIĘCEJ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: